"استاندار لرستان" خبرداد:

تشکیل شورای دانا در استان لرستان /شورا هر ماه یک بار جلسه خواهد داشت

۱۳۹۶/۰۹/۰۴ - ۰۹:۲۴:۰۵
کد خبر: ۶۴۰۹۹۸
تشکیل شورای دانا در استان لرستان /شورا هر ماه یک بار جلسه خواهد داشت
"سید موسی خادمی "از تشکیل شورای دانا در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان؛ خادمی در جلسه شورای توسعه راهبردی استان  گفت: امروز و در این ایام مبارک تشکیل شورای بالادستی دانا را داریم که با آن اتفاق مهم و خوبی در استان رقم خورده است.

وی این شورا را متشکل از نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد، رئیس کل دادگستری، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و استاندار عنوان کرد و یادآورشد: هدف این شورا پیگیری مسائل مهمی است که با روش‌های معمول و متداول حل نمی‌شوند؛ همچنین رایزینی با منابع و مراجع ملی در راستای جذب سرمایه و منابع برای استان است.

 خادمی حمایت از سرمایه‌گذاری و کارآفرینی را از دیگر رویکردهای شورای دانا برشمرد و افزود: تمامی نهادهای موثر استان از جمله فرهنگی، اجرایی و قضایی آماده هستند که از سرمایه‌گذاری و کارآفرینی در استان حمایت کنند و بسیجند تا بتوانند از منابع ملی سهم بیشتری را برای توسعه استان بگیرند.

وی خاطر نشان کرد: برای اینکه در این کار موفق شویم باید یک وحدت رویه کامل بین ذی‌نفعان و مجموعه استان حاکم باشد و این شورا در واقع طلیعه چنین بخشی است.

خادمی  با بیان اینکه تمام کار به این شورا ختم نمی‌شود، اظهار کرد: این وحدت باید در تمامی ارکان جامعه، گروه‌های سیاسی، فکری، فرهنگی و اجتماعی ایجاد شود و امیدواریم که این اتفاق بیفتد.

وی گفت: با همت و استقبالی که در افراد دیده شد مطمئن هستم که آثار و نتایج خوبی در برخواهد داشت.

خادمی  با اشاره به اینکه شورا هر ماه یکبار جلسه خواهد داشت، بیان کرد: بسته به موضوعاتی که قرار باشد منتقل شوند ممکن است در ماه جلسات بیشتری نیز تشکیل شود.

وی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی را دبیرخانه شورا عنوان کرد وگفتد: قرار نیست به شوراهای استان یک شورای دیگر افزوده شود و تنها بروکراسی را توسعه دهیم و تمامی مکانیزم متداول را برقرار کنیم بلکه می‌خواهیم مسائل پیچیده و مهم را به طور جدی‌تری پیگیری کنیم.

خادمی با بیان اینکه وظیفه این شورا حل اختلاف نیست،عنوان کرد: رفع اختلاف خود روش داشته و ممکن است استاندار یا دستگاه قضا انجام دهد. با این شورا به هیچ وجه به دنبال انجام وظایف دستگاه‌ها و شوراهای موجود نیستیم و نمی‌خواهیم تداخلی در کار آنها به وجود آوریم.

وی  از انتشار آیین‌نامه شورا خبر داد و تصریح کرد: حتما آن را به اطلاع عموم مردم و رسانه‌ها خواهیم رساند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز