مدیرکل هواشناسی استان اعلام کرد :

سمنان و خشکسالی شدید

۱۳۹۶/۰۹/۰۷ - ۱۲:۵۸:۱۵
کد خبر: ۶۴۲۴۸۳
سمنان و خشکسالی شدید
مدیرکل هواشناسی استان سمنان از این استان به عنوان سومین استان کشور با شرایط خشکسالی شدید نام برد.

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛ غلامرضا حسنی غربا گفت : استان سمنان در بین استان‌های کشور، به عنوان سومین استانی است که در رده استان های دارای خشکسالی شدید قرار دارد.

وی همچنین از پدیده گرمایش جهانی و تغییر اقلیم به عنوان یکی از تأثیرات مستقیم خشکسالی نام برد و گفت: کمبود بارش‌ها و کاهش بارندگی، افزایش دما، افزایش سرعت باد و افزایش تبخیر همه در اثر تغییر اقلیم به وجود می‌آید و خشکسالی را در پی خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان از افزایش دما در استان سمنان در مقایسه با مدت بلند مدت مشابه خبر داد و گفت: همین امر موجب کاهش بارندگی شده است، کاهش بارندگی از مهمترین عوامل ایجاد خشکسالی است.

غربا، عوامل انسانی را نیز در بروز خشکسالی شدید بسیار مؤثر دانست و گفت: امروزه عوامل انسانی در بر هم زدن چرخه‌های آبی و ایجاد خشکسالی بسیار مهم هستند؛ تغییر الگوی کشت، اصلاح روش‌های آبیاری و ترویج روش‌های نوین آبیاری، مصرف بهینه آب و طرح‌های مهمی مانند طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آبی و حفاظت از منابع آبی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی همچنین از کاهش پوشش برف و افت شدید منابع آبی در پی گرم شدن زمین و تغییر اقلیم خبرداد و افزود: برای کاهش تأثیرات تغییرات اقلیم باید از تکنیک‌ها و روش‌های نوین و تکنولوژی روز استفاده کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز