طی پیامی استاندارخراسان شمالی:

دولت برای ارتقای بسترهای حضور معلولان در جامعه اهتمام دارد

۱۳۹۶/۰۹/۱۲ - ۱۲:۵۹:۰۴
کد خبر: ۶۴۴۷۴۹
دولت برای ارتقای بسترهای حضور معلولان در جامعه اهتمام دارد
استاندار خراسان شمالی روز یکشنبه در پیامی ضمن گرامی داشت روز جهانی معلولان وهم چنین با اشار به اهتمام دولت برای ارتقای بسترهای حضور معلولان در جامعه، آن را حق شهروندی این توانخواهان عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ محمدرضا صالحی در این پیام آورده است: دولت تدبیر و امید تلاش دارد در راستای ایفای کامل حقوق شهروندی با همکاری بین بخشی دیگر ارکان و نهادهای حاکمیتی به خصوص شهرداری ها و مراکز آموزشی و فرهنگ ساز و نیز تسهیل نقش آفرینی تشکل های مدنی، شرایط زیست عادلانه و زمینه حضور فعال تر معلولان در اجتماع را ارتقا دهد.

در این پیام تصریح است: روز جهانی معلولان فرصتی فراهم می آورد تا مسئولیت های اجتماعی همگان در قبال بخشی از جامعه که به دلایلی شرایط جسمانی آسیب پذیری یافته اند، مرور شود.

استاندار خراسان شمالی تصریح کرده است: اگرچه در سال های اخیر به مدد آگاه رسانی مستمر نخبگان و رسانه ها، نگاه قاطبه جامعه به توانخواهان و توانایی های گاه منحصر به فرد آنان در عرصه های مختلف ازجمله تحصیلات عالیه و فعالیت های هنری و ورزشی، تغییرات جدی یافته است، اما هنوز تا رسیدن به شرایط مطلوب راه درازی باقیست.

استاندار خراسان شمالی این پیام متذکر شده است: شعار امسال روز جهانی معلولان هم که بر تلاش برای نیل به جامعه ای منعطف و سازگار با وضعیت همه اقشار تأکید دارد، نشان می دهد در عرصه جهانی نیز تا تحقق کامل مطالبات این قشر و برخورداری آحاد آنان از حقوق قانونی خود راه درازی در پیش است.

با این حال، دولت تدبیر و امید تلاش دارد در راستای ایفای کامل حقوق شهروندی با همکاری بین بخشی دیگر ارکان و نهادهای حاکمیتی به خصوص شهرداری ها و مراکز آموزشی و فرهنگ ساز و نیز تسهیل نقش آفرینی تشکل های مدنی، شرایط زیست عادلانه و زمینه حضور فعال تر معلولان در اجتماع را ارتقا دهد.

در این پیام آمده است: بازنگری در قانون جامع حمایت از حقوق معلولان، الزامی شدن ضوابط قانون عصای سفید برای رانندگان، تکلیف وزارت رفاه و سازمان بهزیستی به خانه سازی برای جامعه معلولان تحت پوشش و نظایر آن، تنها بخشی از خدماتی است که با وجود تنگناهای مالی دولت، جنبه عملیاتی به خود گرفته است.

در این پیام آمده است: در عین حال در این سال ها همواره تلاش شده است از توانمندسازی معلولان و خانواده های آن ها و اتخاذ تدابیر پیشگیرانه علمی برای کاهش شمار معلولیت های افراد در جامعه هم غفلت نشود.

در این پیام ضمن گرامی داشت این روز از همگان به ویژه موسسات عمومی و نهادهای غیردولتی و تشکل های مردمی درخواست شده است برای بهبود شرایط زندگی و تکریم توانخواهان و خانواده های آنان از هیچ کوششی فروگذار نکنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز