آزادی ۱۲۶ زندانی با تلاش واحد صلح و سازش زندان‌های گلستان

۱۳۹۶/۱۰/۰۶ - ۱۳:۱۳:۲۹
کد خبر: ۶۴۵۳۷۱
آزادی ۱۲۶ زندانی با تلاش واحد صلح و سازش زندان‌های گلستان
رئیس دادگستری کل استان گلستان از آزادی 126 زندانی با تلاش واحد صلح و سازش زندان‌های گلستان خبر داد و به همت مجموعه دادگستری گلستان، شورای تامین و وجود با برکت علما و روحانیون، شاهد صلح و سازش در پرونده‌ های مختلف به خصوص پرونده‌ های قتل هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ هادی هاشمیان روز دوشنبه در مراسم آغاز به کار ستاد استانی صبر اظهار کرد: ستاد صبر تنها مربوط به دستگاه قضایی نیست و همه دستگاه‌ ها در آن دخیل بوده و نقش دارند.

وی خاطرنشان کرد: آستانه صبر در جامعه کاهش یافته و از ناحیه کاهش صبر و تحمل، آسیب‌ های زیادی را متحمل شده‌ ایم.

هاشمیان گفت: عدم تحمل و کاهش میزان صبر در جوانان باعث افزایش آمار طلاق‌ ها شده که این طلاق‌ ها جامعه را با مشکل مواجه می‌ کند.

وی با اشاره به آمار بالای زندانیان در استان اضافه کرد: بسیاری از زندانیان ما امروز نباید در زندان باشند زیرا این افراد جزو جامعه کار محسوب می‌ شوند و باید مشغول کار و فعالیت برای کشور باشند.

رئیس دادگستری کل گلستان تصریح کرد: بیشترین آسیب از زندان را خانواده زندانیان می‌ بینند و دچار مشکل می‌ شوند و خوشبختانه قضات ما به این نگاه رسیده‌ اند و گلستان در صدور و اجرای احکام جرایم جایگزین پیشرو است.

هاشمیان گفت: ما در قانونگذاری مشکل داریم و اکنون در کشور 2 هزار نوع جرم تعریف شده و هر روز به این تعداد اضافه می‌شود و برای مثال حمل سلاح سرد مجازات زندان دارد.

وی گفت: نقش رسانه‌ ها در توسعه فرهنگ بخشش و صلح و سازش و افزایش آستانه تحمل و صبر، نقش مهم و بسزایی است.

رئیس دادگستری کل گلستان تصریح کرد: در سال جاری 674 پرونده به واحد صلح و سازش زندان در گلستان وارد و تمام آن منجر به صلح و سازش و باعث آزادی 126 زندانی شد و در حال حاضر در تمامی دادسراهای استان واحد صلح و سازش وجود دارد.

هاشمیان با بیان اینکه یکی از مشکلات ما کمبود قاضی‌ مورد نیاز بوده و اکنون 50 درصد پست‌ های قضایی استان خالی است خاطر نشان کرد: دستگاه قضایی در استان با نصف ظرفیت انسانی در حال رسیدگی به 100 درصد پرونده ها است و هر قاضی در گلستان در ماه 200 به پرونده رسیدگی می‌ کند.

وی افزود: اگر تعداد قضات بیشتر باشد هر قاضی با زمان بیشتری می‌ تواند در راستای صلح و سازش عمل کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز