مرد برنزی مسابقات بین المللی پله نوردی:

حضور در مسابقات پله نوردی تجربه ارزشمندی بود

۱۳۹۶/۰۹/۱۸ - ۱۲:۴۹:۴۲
کد خبر: ۶۴۶۸۹۵
حضور در مسابقات پله نوردی تجربه ارزشمندی بود
فرض الله رستمی گفت: حضور در مسابقات پله نوردی تجربه ارزشمندی بود و یک مدال دیگر به مجموعه مدال های بین المللی من اضافه کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، "فرض الله رستمی" قهرمان دوی ماراتن استان قزوین که در مسابقات بین المللی پله نوردی به مناسبت میلاد پیامبر(ص) در برج میلاد موفق به کسب مدال برنز شد در گفت و گوی اختصاصی با برنا درخصوص این مسابقات اظهار کرد: شرکت در مسابقات بین المللی پله نوردی و رقابت با بهترین های این رشته تجربه ارزشمندی برایم بود و کمک کرد تا یک مدال دیگر به مجموعه مدال های بین المللی من افزوده شود.

رستمی ادامه داد: برای چهارمین بار موفق به بالارفتن از پله های برج میلاد شدم که پیش از این سه بار جزو دو نفر اول مسابقات قرار گرفتم و کسب این مدال برنز بین المللی هم بسیار ارزشمند بود.

وی با بیان اینکه 20کشور جهان در این مسابقات شرکت کرده بودند افزود: از ایران هم سه نفر در بخش آقایان و سه نفر هم در بخش بانوان در این مسابقات حضور داشتند که خوشبختانه حائز عناوین برتر شدند.

قهرمان دوی ماراتن استان قزوین سطح فنی این مسابقات را بالا ارزیابی و خاطرنشان کرد: این مسابقات که دومین دوره مسابقات بین المللی پله نوردی محسوب می شد از سطح فنی بالایی برخوردار بود و همه قهرمانان این رشته حضور داشتند.

رستمی اذعان کرد: رقابتهای انتخابی حدود دو ماه پیش در برج میلاد برگزار شد و علیرغم کسالت توانستم با دومی در این رقابتها جواز حضور در مسابقات بین المللی را کسب کنم.

وی در خصوص رشته پله نوردی توضیح داد: این رشته زیرمجموعه ورزش های همگانی و هنرهای نمایشی و جزو کمیته ثبت رکوردهای ورزشی محسوب می شود و 90درصد دونده ها در این مسابقات شرکت می کنند.

مرد برنزی مسابقات بین المللی پله نوردی در پاسخ به این سوال که چه عاملی مانع از قهرمانی شما شد گفت: من از لحاظ سنی از بقیه مسن تر بودم و در رقابت با جوانان مقداری کم آوردم و از طرفی هم در ایام نزدیک به مسابقات دچار کسالت شدم که در کسب مدال برنز دخیل بود.

رستمی ادامه داد: برای ثبت رکورد در این مسابقات شرکت کرده بودم که البته کسب این مدال هم حائزاهمیت است.

وی در خصوص مهم ترین حریفان خود گفت: پله نورد آلمانی خیلی خوب بود و نمایندگان افغانستان و انگلیس و ... هم قوی بودند و شرکت کنندگان داخلی نیز بسیار خوب ظاهر شدند و درکل مسابقات فشرده ای را پشت سر گذاشتیم.

قهرمان دوی ماراتن استان قزوین اذعان کرد: تمریناتم را در ارتفاعات به مدت دو ماه دنبال کردم و در قزوین برج تجارت برای تمرین در این رشته و نیز برج های آسمان وجود دارد که البته برج تجارت فعلا تعطیل است و اکثرا در کوه ها به تمرین می پردازیم.

رستمی موفقیت در پله نوردی را مستلزم استقامت بالا دانست و افزود: در این مسابقات ورزشکارانی از رشته های مختلف مانند کشتی و دوچرخه سواری و ... حضور داشتند که نشان دهنده همه گیر بودن این رشته است.

وی در خصوص برنامه خود برای حضور در مسابقات توضیح داد: نیمه دوم دی ماه مسابقات دوی ماراتن را در هرمزگان درپیش داریم و به دنبال درخشش در این مسابقات هستم و بهمن ماه هم مسابقات دوومیدانی در دبی برگزار می شود که برای این مسابقات آماده می شوم.

قهرمان دوی ماراتن استان قزوین ادامه داد: مسابقات پله نوردی هم سال آینده برگزار خواهد شد و تا قبل از سال97 مسابقه ای در این رشته برگزار نخواهد شد.

رستمی از مسوولان تالار شهر و شهرداری قزوین به واسطه حمایت مالی از وی جهت حضور در این مسابقات تشکر کرد.

فرض الله رستمی2

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز