نماینده مردم قوچان وفاروج در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد:

اجرای عملیات گاز رسانی به ۳۳ روستای شهرستان قوچان با اعتبار ۲۴ میلیارد تومانی

۱۳۹۶/۰۹/۱۸ - ۱۵:۳۵:۰۶
کد خبر: ۶۴۷۰۵۸
اجرای عملیات گاز رسانی به ۳۳ روستای شهرستان قوچان با اعتبار ۲۴ میلیارد تومانی
نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی گفت: اعتبار اجرای عملیات گازرسانی به 33 روستای شهرستان قوچان در محورهای عمارت، یدک، اماموردیخان و رهورد بالغ بر 24 و نیم میلیارد تومان می باشد که جزء پروژه سنگین گاز رسانی در سطح استان و کشور محسوب می شود.

به گزارش برنا از قوچان؛ هادی شوشتری در جلسه هماهنگی آغاز عملیات گازرسانی به 33 روستای شهرستان قوچان در محورهای عمارت، یدک، اماموردیخان و رهورد در محل سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان با بیان اینکه یکی از مطالبات به حق مردم روستاهای شهرستان قوچان بحث مربوط به گاز رسانی است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شهرستان قوچان جزء شهرهای سرد استان و کشور محسوب می شود طبیعتا درخواست گاز رسانی به روستاهای این شهرستان از مسئولین بیشتر بود.

نماینده مردم قوچان وفاروج در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در چند سال گذشته بعد از فراغت از دهگردشی در مقام جمع بندی و برنامه ریزی در حوزه گاز پیشنهاد شد با توجه به اقلیم شهرستان قوچان روستاها از حیث گاز رسانی محور بندی شوند، تصریح کرد: از طرف فاروج اگر بخواهیم محاسبه کنیم به محورهای داغیان تا زادک، جعفرآباد علیا و مسیر قره شاهوردی، هودانلو، چکنه و در محور شرق قوچان محور شفیع، محوربندی انجام شد که در ابتدا شرکت گاز استان خراسان رضوی با ابن نوع تقسیم بندی و محور بندی مخالفت داشتند اما در نهایت این طرح پذیرفته شد.

نماینده مردم قوچان وفاروج در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خوشبختانه اولویت های قبلی انجام شد و در حال حاضر مسیر یدک، عمارت، امام موردیخان، رهورد و دولتخانه را در دستور کار داریم، اعلام کرد: هزینه اجرای این محورها 24 و نیم میلیارد تومان است یعنی تقریبا نیمی از بودجه اعتبارات عمرانی شهرستان است که کمیته برنامه ریزی تصویب می کند که این مبلغ مازاد آن است.

وی عنوان کرد: تقریبا اگر 33 روستا را در نظر بگیریم به ازای هر روستا نزدیک به یک میلیارد تومان اعتبارات پروژه گاز رسانی است و خطوط انتقال آن نزدیک به 260 کیلومتر می باشد.

شوشتری با بیان اینکه این پروژه جزء پروژه سنگین گاز رسانی در سطح استان و کشور محسوب می شود، تصریح کرد: امسال با شروع عملیات اجرایی که با تجهیز کارگاه توسط پیمانکار و شروع عملیات اجرایی می بایست به 12 روستای دیگر در بخش باجگیران باقی می ماند برنامه ریزی داشته باشیم.

خبرنگار: سهیلا چترآبگون

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز