مدیر کل حفاظت محیط زیست استان لرستان:

سرشماری حیات وحش در ۹ منطقه حفاظت شده و شکار صید ممنوع استان /فعالیت ۲۱ اکیپ ۵ نفره

۱۳۹۶/۰۹/۱۹ - ۱۲:۲۲:۰۰
کد خبر: ۶۴۷۲۸۶
سرشماری حیات وحش در ۹ منطقه حفاظت شده و شکار صید ممنوع استان /فعالیت ۲۱ اکیپ ۵ نفره
مهرداد فتحی بیرانوند گفت: به منظور برآورد جمعیت حیات وحش، بررسی وضعیت حفاظتی گونه های تحت حفاظت، اطلاع از زاد و ولد حیات وحش و مقایسه آمار جمعیتی نسبت به سالهای قبل سرشماری حیات وحش در مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست این استان شروع شد.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛فتحی بیرانوند در حاشیه آغاز  سرشماری حیات وحش در مناطق حفاظت شده لرستان اظهار کرد:این سرشماری در9 منطقه حفاظت شده و شکار صید ممنوع استان با حضور پرسنل اجرایی یگان حفاظت محیط زیست،کارشناسان ، معتمدین محلی، سازمان های مردم نهاد انجام می پذیرد. 

وی  با اشاره به تنوع زیستی بالای استان لرستان ،افزود: با توجه به اقدامات خوبی که در سال‌های اخیر در خصوص احداث پاسگاه‌ها، بالابردن ضریب حفاظت، فرهنگ‌سازی و برخورد با متخلفین و شکارچیان غیرمجاز صورت گرفته، خوشبختانه سالانه شاهد افزایش جمعیت برخی گونه‌های جانوری از جمله کل و بز در این مناطق هستیم.

وی از انجام سرشماری حیات وحش در این منطقه توسط 21 اکیپ 5 نفره خبر داد وخاطر نشان کرد:گونه های کل وبز وحشی، قوچ و میش وحشی، پلنگ، خرس قهوه ای و گرگ گونه های شاخص در مناطق حفاظت شده استان  هستند.

این مسئول یادآوردشد: بر اساس دستورالعمل صادره و تاکیدات انجام شده، مقرر شد تا همکاران ما در صورت مشاهده هرگونه جانور یا پستاندار، نظیر گرگ و پلنگ و غیره، مشاهدات خود را در فرم‌های مربوطه ثبت و ضبط کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز