نماینده مردم اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار :

سپردن اختیار بودجه به استانها از ویژگی های لایحه بودجه سال ۹۷ است

۱۳۹۶/۰۹/۲۸ - ۱۵:۳۳:۴۸
کد خبر: ۶۴۸۵۹۱
سپردن اختیار بودجه به استانها از ویژگی های لایحه بودجه سال ۹۷ است
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و دیوان محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه بودجه سال 97 از ظرفیت بودجه ‌ریزی عملیاتی برخوردار است و سپردن اختیار بودجه به استان‌ ها نیز از ویژگی های این لایحه است.

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛ علی کاظمی باباحیدری گفت : لایحه بودجه سال 97 کل کشور از شفافیت بیشتری نسبت به سالهای گذشته برخوردار است.

وی همچنین با بیان متفاوت بودن بودجه سال 1397 کل کشور از گذشته گفت: ایجاد فرصت های شغلی و توجه به عدالت اجتماعی، توجه ویژه به اولویت های برنامه ای از جمله آب، محیط زیست، مقابله با آلودگی هوا و ریزگردها، حمل و نقل ریلی و عمومی، توجه به مسکن و بافت های فرسوده از دیگر ویژگی های لایحه بودجه سال آینده کل کشور است.

کاظمی در ادامه افزود: در کنار هدفمندی یارانه ها، نخستین بار از زمان اجرا و استفاده منابع حاصله در جهت کاهش فقر مطلق و بهداشت و سلامت جامعه، بودجه سال آینده را از سایر بودجه ها متمایز می سازد.

وی تصریح کرد: این بودجه در حالی به مجلس شورای اسلامی ارائه شد که اقدامات موثر و در نتیجه موفقیت های ارزشمندی در حوزه های مختلف و از جمله بازسازی اقتصادی داشته است.

این نماینده مجلس در عین حال گفت: افزایش تعرفه خروج از کشور نیازمند بررسی بیشتری در مجلس است.

افزایش تعرفه خروج از کشور در لایحه بودجه سال 97 از 75 هزار تومان به 220 هزار‌ تومان افزایش پیدا می ‌کند.

کاظمی ادامه داد: با توجه به اینکه تعدادی از مردم این استان در برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله کویت مشغول به کار هستند، پرداخت این تعرفه برای آنها مشکل است.

نماینده مردم اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این مساله در کمیسیون های تخصصی، پیش از ورود به کمیسیون برنامه و بودجه و دیوان محاسبات مجلس پیگیری می شود.

در لایحه پیشنهادی دولت تغییراتی در زمینه پرداخت حقوق و بازخرید گروه های مختلف و واریز هفتگی بیمه شخص ثالث به خزانه کشور و غیره تغییرات و پیش بینی هایی در نظر گرفته شده است.

برخی از آمارها نشان می دهد نزدیک به 20 هزار نفر از مردم این استان در کشورهای حوزه خلیج فارس به ویژه کویت مشغول به کار بوده اند.

به دلیل اینکه تعدادی از این افراد از فرودگاه های استانهای همجوار یا از طریق مرز دریایی به کویت سفر می کنند، آمار دقیقی در سالهای گذشته از حضور نیروی کار چهارمحال و بختیاری در کشورهای حوزه خلیج همیشه فارس ارائه نشده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز