رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور :

فقط ۳۰ درصد محیط دستگاههای اجرایی کشور برای معلولان مناسب سازی شده است

۱۳۹۶/۰۹/۲۲ - ۱۴:۰۶:۰۸
کد خبر: ۶۴۸۹۶۴
رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور گفت: با وجود تاکید قانونگذار مبنی بر مناسب سازی محیط برای معلولان در زمان حاضر تنها 30 درصد از فضای دستگاههای اجرایی کشور برای این قشر مناسب سازی شده و 70 درصد مناسب سازی نشده است.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ابراهیم کاظمی مومن سرایی روز چهارشنبه درچهارمین نشست تخصصی مسئولان دبیرخانه های ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور در بوشهر افزود: بیش از 13سال از اجرای قانون جامع حمایت از معلولان وجود دارد و براساس قانون اجرایی ماده 2 قانون حمایت از حقوق معلولان ستاد مناسب سازی کشور تاسیس شده است.

وی اضافه کرد: قانونگذار در قانون آورده که سالانه 30 درصد ازفضای دستگاههای اجرایی باید مناسب سازی شود که اگر به این اصل توجه می شد امروز باید 100 درصد دستگاههای اجرایی کشورمناسب سازی شده اما هنوز در این بخش مشکل وجود دارد.

رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور اظهار کرد: براساس پایشی که انجام شده در 13 مولفه سازمان بهزیستی با 68 درصد و سازمان نظام پزشکی با 28 درصد بیشترین و کمترین مناسب سازی را در کشور انجام داده اند.

کاظمی مومن سرایی افزود: همچنین استان یزد با 59 درصد و تهران با 24 درصد به ترتیب بیشترین و کمترین استانهایی هستند که به امر مناسب سازی پرداخته اند.

وی اضافه کرد: اگر دستگاههای اجرایی به 2 وظیفه و مسئولیت عمومی و تخصصی خود توجه کنند بسیاری از مشکلات در مورد مناسب سازی برطرف شود.

کاظمی مومن سرایی افزود: قانون گذار برای شهرداری ها 12 مولفه گذاشته و وزارت علوم مکلف شده در سر فصل های درسی دانشجویان خود 2 واحد به بحث مناسب سازی اختصاص دهد.

وی بیان کرد: همچنین وزارت صنعت، معدن و تجارت را مکلف به مناسب سازی خودروها کرده و رسانه ملی ووزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را موظف به فرهنگ سازی کرده است که این دستگاهها باید به وظایف خود عمل کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز