استاندار چهارمحال و بختیاری :

تسریع در اجرای طرح انتقال آب بن - بروجن بسیاری از تنش های احتمالی را برطرف می کند

۱۳۹۶/۰۹/۲۶ - ۱۳:۴۰:۴۲
کد خبر: ۶۵۰۵۳۲
تسریع در اجرای طرح انتقال آب بن - بروجن بسیاری از تنش های احتمالی را برطرف می کند
استاندار چهارمحال و بختیاری بر رعایت سهم ابلاغی استان از حوضه زاینده رود و طرح انتقال آب بن - بروجن تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، اقبال عباسی شامگاه شنبه در نشست شورای هماهنگی حوضه آبریز زاینده رود با حضور وزیر نیرو، استانداران چهارمحال و بختیاری، اصفهان و یزد، معاونان وزارت کشور، وزارت جهادکشاورزی و سازمان حفاظت محیط زیست به میزبانی وزارت نیرو گفت: رهاسازی آب از سد زاینده رود به دلیل حجم کم آب موجود در این سد منطقی نیست.

وی تاکید کرد: با توجه به شرایط ناشی از تاخیر در اجرای نهایی طرح انتقال آب بن – بروجن باید هر چه سریع تر این طرح فعال و به صورت ضربتی اجرا شود.

عباسی تصریح کرد: تسریع در اجرای طرح انتقال آب بن - بروجن بسیاری از تنش های احتمالی موجود در چهارمحال و بختیاری را رفع می کند.

استاندار چهارمحال و بختیاری یادآور شد: افزایش نظارت کمی و کیفی مصرف آب در استان ها و اجرای کامل طرح نصب دستگاه های کنترل مصرف بر مجاری مصرفی آب باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی در راستای اصلاح الگوی کشت و استفاده از ارقام کم آب بر در زمین های کشاورزی باید به صورت جدی اقدام کند.

عباسی گفت: بررسی دوباره سهم چهارمحال و بختیاری، توجه به حقابه کشاورزان و تامین آب 31 طرح مشکل دار استان نیازمند توجه جدی مسئولان وزارت نیرو است.

خشکسالی های ناشی از کاهش بارندگی در یک دهه اخیر وضعیت آب آشامیدنی و طرح های آبی چهارمحال و بختیاری و بسیاری از استان های همجوار این استان را با مشکل جدی مواجه کرده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز