ساعت تلاش آتش نشانان برای مهار آتش در تالاب میقان۱۶

۱۳۹۶/۱۰/۰۲ - ۱۱:۲۲:۰۵
کد خبر: ۶۵۲۹۷۵
ساعت تلاش آتش نشانان برای مهار آتش در تالاب میقان۱۶
ساعت ۳۷ دقیقه بامداد جمعه و پس از تماس با مرکز پیام سازمان آتش نشانی شهرداری اراک مبنی آتش سوزی در نیزارهای تالاب میقان بلافاصله مامورین سازمان آتش نشانی شهرداری اراک با ۴ دستگاه خودروی اطفای حریق و دو دستگاه تانکر پشتیبان در ساعت ۵۵ دقیقه بامداد در محل حاضر شدند.

 به گزارش برنا از اراک،ساعت ۳۷ دقیقه بامداد جمعه و پس از تماس با مرکز پیام سازمان آتش نشانی شهرداری اراک مبنی آتش سوزی در نیزارهای تالاب میقان بلافاصله مامورین سازمان آتش نشانی شهرداری اراک با ۴ دستگاه خودروی اطفای حریق و دو دستگاه تانکر پشتیبان در ساعت ۵۵ دقیقه بامداد در محل حاضر شدند.

آتش نشانان به دلیل باتلاقی بودن تالاب میقان تا جایی که امکان حرکت خودروهای اطفای حریق بود اقدام به جلوگیری از گسترش آتش کردند و پس از آن نیروهای آتش نشان، خود به نزدیکی آتش رفته و اقدامات خود را ادامه دادند..

در ساعت های ابتدایی صبح جمعه طی اطلاع به مدیریت ستاد بحران استانداری، مسوولین در محل حاضر شدند..

 به جهت گستردگی آتش بلافاصله شهرداری اراک دو دستگاه بیل زنجیری، لودر و بیل بکهو اعزام نمود و با استفاده از بیل های زنجیری اقدام به عملیات "آتش بُر" و جداسازی کانون آتش نمودند. پس از آن با ایجاد کانال و با عملیات لوله گذاری به طول ۱۲۰ متر به عمق آتش نفوذ و اقدام به مهار آن کردند..

با دستور استاندار مرکزی و مدیریت ستاد بحران درخواست هواپیمای آبپاش شد و در چهار مرحله اقدام به خاموش کردن هوایی آتش کردند.

بالاخره پس از ۱۶ ساعت تلاش خستگی ناپذیر آتش نشانان جان برکف در ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه آتش مهار شد.شایان ذکر است برخی از اعضای شورای اسلامی شهر اراک نیز در تالاب میقان حضور پیدا کردند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز