همایش دهیاران بخش مرکزی خمین برگزار شد

۱۳۹۶/۱۰/۰۳ - ۱۲:۲۸:۰۸
کد خبر: ۶۵۳۰۴۳
همایش دهیاران بخش مرکزی خمین برگزار شد
همایش دهیاران بخش مرکزی شهرستان خمین با حضور سید مهدی ساداتی فرماندار شهرستان ، رضایی نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی ، نجاری بخشدار مرکزی خمین ، تعدادی از مسئولان دستگاه های اجرایی و جمعی از دهیاران بخش مرکزی خمین در محل فرمانداری برگزار شد .

 به گزارش برنا از اراک،در این همایش فرماندار شهرستان خمین اظهار داشت : دهیاران یکی از حلقه های ارتباطی دولت با مردم هستند و انعکاس دقیق و صحیح مشکلات و توانمندی های روستاها، بستری را برای آبادانی این مناطق فراهم می کند .

وی در ادامه افزود : دهیاران وشوراهای اسلامی به عنوان نهادهای مردمی ومحلی می توانند با سیاست گذاری ، مدیریت واجرای برنامه های مختلف آموزشی ،توسعه زیرساخت های لازم وکمک به جذب منابع مالی در توسعه روستاها نقش آفرینی کنند .

سید مهدی ساداتی گفت : اگر دهیاران به عنوان مدیران محلی در روستاها موفق شوند سرمایه اجتماعی روستا افزایش پیدا می کند ولی اگر دهیاران موفق نشوند بزرگترین ضربه به روستاها وارد می شود وسرمایه اجتماعی روستا هدر می رود وتعامل وتجانس وهمدلی در روستا از بین می رود .

فرماندار شهرستان خمین افزود : دولت یازدهم توجه ویژه ای به اشتغال و تولیدات مناطق روستایی دارد که این امر در شهرستان خمین با توسعه فرصت شغلی خرد برای افراد متقاضی در حال انجام است .

وی در ادامه با تاکید بر لزوم ایجاد اشتغال و رفع معضل بیکاری در شهرستان افزود : حرکت به سمت ایجاد مشاغل خرد و زودبازده در روستاها و هم چنین ایجاد لکه های صنعتی در تمامی روستاهای شهرستان در دستور کار مسئولان شهرستان قرار گرفته است .

سید مهدی ساداتی در ادامه با اشاره به شیوع بیماری آنفلوآنزای مرغی در تعدادی از استان های کشور افزود : دهیاران نقش موثری در اطلاع رسانی به مردم و پیشگیری از شیوع این بیماری در روستاها بر عهده دارند .

در ادامه نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار داشت : خدماتی که توسط دولتها از ابتدای دوران انقلاب اسلامی تا کنون انجام شده است قابل تقدیر است و در حال حاضر نیز مهم ترین مشکل روستائیان که اقتصاد روستاست باید مرتفع گردد و شرایط برای تقویت بنیه اقتصادی روستاها فراهم گردد .

وی در ادامه افزود : همه مردم ومسئولان باید در کنار یکدیگر و با تعامل وهمدلی از ظرفیت های موجود در روستاها برای نجات روستا و شکوفایی اقتصاد روستاها استفاده کنیم .

محمد ابراهیم رضایی در ادامه افزود : روستا بواسطه اقتصادش زنده است و اگر روستا اقتصادش شکوفا نباشد و در آن ثروت تولید نشود قطعا این روستا به یک روستای مرده تبدیل خواهد شد .

وی در ادامه افزود : طی سال گذشته و سال جاری اعتبارات خوبی توسط دولت برای توسعه روستاها اختصاص داده شده است و می طلبد که با یک برنامه ریزی درست ومنطقی بستر را برای استفاده بهینه از این اعتبارات در روستاهای شهرستان فراهم کنیم 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز