مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی؛

استفاده از نماهای رومی در شهر قزوین ممنوع می شود

۱۳۹۶/۱۰/۰۳ - ۱۳:۳۷:۰۴
کد خبر: ۶۵۳۶۵۳
استفاده از نماهای رومی در شهر قزوین ممنوع می شود
محسن اسماعیلی از تصویب ممنوعیت استفاده از نمادهای معماری رومی در راستای تقویت جایگاه هویت معماری بومی قزوین در کمیته سیما و منظر شهری استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، "محسن اسماعیلی" مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین با اعلام این خبر گفت: این اقدام ماحصل یک کارجمعی، کارشناسی و تحقیقی، با استفاده از ظرفیت و پتانسیل تخصص های مختلف سازه ای، معماری، شهرسازی و سایر گرایش ها می باشد.

وی افزود: این اقدام در آغاز با بررسی نماهای ساختمانی شهر روم با توجه به انتصاب اینگونه نماها به نمای رومی شروع شد و سپس به ارزیابی نماهای ساخته شده در سطح شهر قزوین و آسیب شناسی تقلید نامناسب از آنها پرداخته شده است.

اسماعیلی همچنین اضافه کرد: در این راستا اداره کل راه و شهرسازی ضمن تهیه دستورالعمل اجرایی نما و منظر شهری قزوین، استعلاماتی از شورای فنی استان، کمیته نظارت عالیه، مدیریت فنی و اجرایی ادراه کل راه و شهرسازی، سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و سازمان نظام مهندسی ساختمان داشته است.

مدیر شهرسازی و معماری راه و شهرسازی استان عنوان کرد: در ادامه گزارشات رسیده از دستگاه های فوق ارزیابی شده وپس از جمع بندی در جلسه کمیته سیما و مناظر شهری مطرح گردید.

اسماعیلی گفت: موضوعات ارائه شده از منظر معماری و شهرسازی، فرهنگی واجتماعی، زیست محیطی، سازه ای و دیگر زوایای مرتبط مورد بحث و بررسی قرار گرفته و جمع بندی نظرات اعضای کمیته سیما ومنظر شهری، ممنوعیت استفاده از مفاهیم معماری رومی مثل سنتوری و گنبد و تاکید بر استفاده هدایت شده از سرستون، مجسمه و قوس منطبق بر معماری ایرانی اسلامی مصوب گردید.

 این مقام مسئول خاطر نشان کرد: این مصوبه با تاکید بر موضوع رعایت ایمنی و اجرای دستورالعمل سازه ای نماهای ساختمانی ابلاغی سازمان برنامه و بودجه کشور مورخ 10 / 07 /95 به خصوص با توجه به زلزله اخیر کرمانشاه و خسارات جانی و مالی ریزش الحاقات نمای ساختمان ها و نه سازه مورد موافقت اعضای جلسه قرار گرفت.

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی در پایان یادآور شد: در ادامه ابلاغ دستورالعمل اجرایی نما و منظر شهری قزوین، اجرای صحیح جزئیات و استفاده از مصالح استاندارد، اعمال محدودیت در پیش آمدگی نماهای سنگی، حذف مفاهیم معماری روم و ممنوعیت استفاده از آن، ممنوعیت کاربرد سنگ در طبقات بالای چهارم مسکونی و ...تصویب و مراتب جهت تصویب نهایی به کمیسیون محاده 5 احاله شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز