استاندار لرستان:

توریسم‌درمانی را باید یکی از سیاست‌های توسعه استان قرار دهیم/۸۰ درصد ایجاد اشتغال در دنیا مربوط به بخش خدمات است

۱۳۹۶/۱۰/۰۷ - ۱۴:۱۳:۴۴
کد خبر: ۶۵۵۵۴۶
توریسم‌درمانی را باید یکی از سیاست‌های توسعه استان قرار دهیم/۸۰ درصد ایجاد اشتغال در دنیا مربوط به بخش خدمات است
سید موسی خادمی گفت: توریسم‌درمانی را باید یکی از سیاست‌های توسعه استان قرار داد.

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان؛ خادمی صبح امروز در  نشست هم‌اندیشی مسئولین اجرایی با موضوع توسعه بیمارستان شفا خرم‌آباد با بیان اینکه فاز سوم این مجموعه در حال احداث است، اظهار کرد: این کار، اقدامی ارزشمند و اثرگذار است که در صورت اجرایی شدن، بیش از ۱۰۰۰ نفر اشتغال‌زایی دارد.

وی با اشاره به توسعه بیمارستان،افزود: این مجموعه درمانی بخشی از نیاز مردم به خدمات سلامت را رفع می‌کند و با توجه به اینکه بدون اتکای به منابع دولتی انجام شده کار بزرگ و درخوری است وکسی که بتواند ۷۰۰ شغل را ایجاد کند کار ارزشمندی کرده است.

خادمی  با بیان اینکه گاهی برای ایجاد یک شغل ۲۰ تا ۳۰ میلیارد ریال باید هزینه کرد،  گفت: با حدود ۱۰۰ میلیارد بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر شاغل می‌شوند؛ این حوزه علاوه بر اینکه مشکل درمان را رفع می‌کند ایجاد اشتغال نیز دارد.

وی ۸۰ درصد ایجاد اشتغال در دنیا را مربوط به بخش خدمات  برشمرد وافزود: راه‌حل مشکل اشتغال همان خدمات بوده که بخش سلامت مهمترین قسمت آن است.

خادمی با اشاره به اینکه در حوزه کالا وجود بازار مهم است، تصریح کرد: خوشبختانه در بخش سلامت بازار وجود دارد.

وی  پزشکان را قشری دانست که در بخش سلامت جامعه و اشتغال می‌توانند سرمایه‌گذاری کنند و خاطر نشان کرد: متاسفانه برخی سرمایه خود را در حوزه‌های دیگری هزینه می‌کنند و در ایجاد اشتغال تاثیرگذار نیست.

خادمی یادآورشد: اگر فردی در استان جویای کار باشد این اقدامات نشان می‌دهد که اشتغال وجود دارد.

استاندار لرستان  توریسم‌درمانی را مهم دانست و با بیان اینکه در این مسیر باید گام برداریم،تاکید کرد: باید در زمینه ترکیب توریسم طبیعی با انسانی و توریسم‌درمانی اقدام کرد و آن را یکی از سیاست‌های توسعه استان قرار دهیم.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز