یادواره فروغ تئاتر اردبیل برگزار شد

۱۳۹۶/۱۰/۰۹ - ۱۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۵۵۹۶۳
یادواره فروغ تئاتر اردبیل برگزار شد
یادواره مجید واحدی‌زاده با عنوان فروغ تئاتر اردبیل در چهلمین روز از درگذشتش با حضور خیل دوستداران، هنرمندان استانی و کشوری، نماینده ولی‌فقیه در استان و سایر مسئولان در مجتمع فرهنگی-هنری فدک اردبیل برگزار شد.

به گزارش برنا،چهلمین روز از درگذشت مرحوم مجید واحدی‌زاده، هنرمند تئاتر اردبیل با مراسمی ویژه همراه بود، وی که در سال 1347 در اردبیل متولد شده بود بازی در تئاتر و تلویزیون را در سال 1359 آغاز به کار کرد و در سال 1369 توانست نمایشنامه عروسک‌ها اثر بهرام بیضایی، اولین کارگردانی خود را تجربه و در جشنواره های مختلفی به بهترین شکل حضور پیدا کند که نه تنها باعث رشد تئاتر اردبیل، بلکه سبب معرفی تئاتر ایران در کشورهایی از جمله آلمان و آذربایجان شده بود.

واحدی‌زاده همچنین دارای گواهینامه درجه 2 هنری معادل کارشناسی ارشد با رویکرد کارگردانی تئاتر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود که به عنوان یکی از سی چهره تاثیر گذار تئاتر در سی سال پس از انقلاب اسلامی معرفی و مورد تجلیل قرار گرفت.

مراسم اربعین این هنرمند نامی، با حضور هنرمندان استانی و کشوری از جمله بهزاد فراهانی همراه بود، وی در سخنانش از جایگاه و تاثیر واحدی زاده در تئاتر استان و کشور سخن گفت و خواستار ادامه دادن راهش توسط دوستان و هنرجویانش شد و گفت: با تمام وجود برای ارتقای سطح هنر تئاتر در اردبیل کمک می‌کند.

دوستان و همراهانش یکی پس از دیگری به صحنه آمدند و دیالوگ هایشان را اینبار نه از روی کاغذ، بلکه از دل و با چشمانی اشکبار اجرا کردند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل نیز با حضور در این مراسم به جایگاه رفیع هنر در بالا بردن سطح فرهنگ و اندیشه جامعه اشاره کرد و گفت: هنرمند نباید دچار انحراف شود، چرا که تاثیرگزارترین قشر جامعه محسوب می شود.

افتتاح نمایشگاه عکس‌ها، لوح ها و تندیس‌های مجید واحدی‌زاده، از برنامه‌های جنبی این یادواره بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز