معاون امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان رضوی خبر داد؛

انتشار فراخوان تأسیس ١۶۴ مرکز مشاوره ازدواج

۱۳۹۶/۱۰/۱۲ - ۱۰:۵۹:۴۱
کد خبر: ۶۵۷۳۹۲
انتشار فراخوان تأسیس ١۶۴ مرکز مشاوره ازدواج
معاون امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان رضوی از انتشار فراخوان برای تأسیس ١۶۴ مرکز تخصصی مشاوره ازدواج در استان خبر داد.

 مجید پوررضایی در گفتگو با خبرنگار برنا در مشهد اظهار کرد: تأسیس این تعداد مراکز تخصصی به‌ازای سرانه هر ١٠هزار نفر جمعیت جوان استان در طول برنامه ششم توسعه هدف‌گذاری شده است.

وی با بیان اینکه به منظور دست‌یابی به این هدف کمی، به دنبال سامان‌دهی مراکز فعال خدمات‌دهی مشاوره در بخش عمومی جامعه هستیم، افزود: برای تأسیس مرکز تخصصی ازدواج، فرد باید متأهل و حداقل ٣۶سال سن داشته باشد. علاوه‌برآن، شرایط تخصصی شامل دارا بودن پروانه اشتغال از سازمان روان‌شناسی و مشاوره و حداقل دارای دو مدرک در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد یا دکتری در رشته‌های روان‌شناسی، علوم تربیتی و مشاوره است.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان استان ادامه داد: این مراکز در تمام سطوح مشاوره نسبت به ترویج ازدواج آسان، آگاهانه، به‌هنگام، پایدار و موفق جوانان و راهنمایی خانواده‌ها ارائه خدمت می‌کنند.

پوررضایی با بیان اینکه در هشت ماهه امسال ٣۵هزار و ٨٨٣ازدواج در خراسان رضوی به ثبت رسیده است، بیان کرد: با این آمار به طور میانگین در هر شبانه‌روز ١۵٠ازدواج و در هر ساعت ۶.٢ ازدواج به ثبت رسیده است.

وی اضافه کرد: همچنین در این مدت ١٠هزار و ٣٠٢طلاق به ثبت رسیده است که به‌طور‌میانگین در هر شبانه‌روز ۴٢.٩ و در هر ساعت ١.٨طلاق ثبت شده است. در مجموع می‌توان گفت که نرخ ازدواج نسبت به طلاق به ٣.۵ در هشت ماهه سال جاری رسیده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از طلاق‌ها به‌صورت بائن و در سال‌های اولیه ازدواج اتفاق می‌افتد، گفت: حلقه مفقوده معکوس کردن این جریان را نهادینه‌سازی فرهنگ مشاوره صحیح و ارتقای سطح کمیت و کیفیت مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و تحکیم بنیان خانواده می‌دانیم، این در حالی‌است که تنها هفت مرکز تخصصی در حوزه مشاوره ازدواج در استان فعالیت می‌کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز