امام جمعه قزوین:

باید آتش فتنه هرچه سریع تر خاموش شود

۱۳۹۶/۱۰/۱۴ - ۱۲:۳۶:۳۶
کد خبر: ۶۵۸۳۴۴
باید آتش فتنه هرچه سریع تر خاموش شود
آیت ‌الله عبدالکریم عابدینی گفت: باید آتشِ «محرکان» و «آتش افروزان» فتنه خاموش شود چرا که این مهم دستور قرآن است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، "آیت ‌الله عبدالکریم عابدینی" نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین در حاشیه بازدید از حوزه علمیه شهید مصطفی خمینی(ره) تاکستان که توسط اغتشاشگران به آتش کشیده شده است، اظهار کرد: باید آتش فتنه هرچه سریع تر خاموش و با عوامل و مسببین آشوب های اخیر به شدت برخورد شود تا دیگر شاهد بروز چنین حوادث تلخی نباشیم.

آیت ‌الله عابدینی اذعان کرد: فتنه‌ گران به حوزه علمیه ‌ای حمله کرده و آن را به آتش کشیدند که محل سکونت طلابی است که کمترین امکانات معیشتی را در اختیار دارند و در نهایت زهد و زندگی فقیرانه به سر می ‌برند.

وی با بیان اینکه چنین رفتارهایی تداعی کننده حملات ساواک و رژیم آمریکایی شاه به مدرسه فیضیه است، افزود: همانطور که حمله‌ها به مدرسه فیضیه منشأ آمریکایی و صهیونیستی داشت، حوزه علمیه تاکستان نیز توسط کسانی مورد حمله قرار گرفت که ریشه و انگیزه آن ‌ها آمریکایی و صهیونیستی است.

امام جمعه قزوین در ادامه با تأکید بر اینکه این اتفاقات بیانگر تاثیرگذاری حوزه‌های علمیه است، خاطرنشان کرد: دشمنان ما فعالیت ‌های حوزه‌ های علمیه را بی اثر می ‌دانستند در حالی که اگر این باور حقیقی آن ‌ها بود تا این اندازه نسبت به حوزه‌ های علمیه کینه و نفرت نداشتند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین یادآور شد: وقتی به دفتر امام جمعه تاکستان، حوزه علمیه و اداره تبلیغات اسلامی حمله می‌کنند، همان کینه و عداوتی که در قرآن نیز مطرح شده است را در عمل نشان می‌ دهند و رسانه ‌های استکباری نیز از این اتفاق ابراز خرسندی می ‌کردند.

وی اضافه کرد: اغتشاشگران با آتش کشیدن حجره یک طلبه گمان می ‌کنند «فتح الفتوح» کرده ‌اند در حالی که در این اتفاق تعدادی کتاب، دفتر و ابزار طلبگی طلاب فقیر را به آتش کشیدند و این «فتح الفتوح» نیست.

 آیت الله عابدینی با بیان اینکه «فتح الفتوح» توان و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که به شما اجازه هیچ تعرضی به ملت ایران را نمی‌دهد، اضافه کرد: شما پیش از انقلاب این کشور را جزیره امن برای خودتان می‌ دانستید اما امروز در تمام دنیا تنها کشوری که از آن واهمه دارید، جمهوری اسلامی ایران است و این «فتح الفتوح» حقیقی است.

رییس شورای عالی حوزه‌های علمیه استان قزوین با تاکید بر اینکه مجازات سختی در انتظار دشمنان خواهد بود، اذعان کرد: همانطور که نتیجه حمله به فیضیه برچیده شدن بساط استکباری و استعماری از مملکت ما شد، این فتنه ‌گری ‌ها نیز باعث می ‌شود که در منطقه بساط دشمنان برچیده شود.

وی اظهار کرد: با این اقدامات ماهیت آن‌ها هر روز بیش از پیش روشن می‌ شود و درصورتیکه آن ‌ها امروز آتش زدن مساجد، کتابخانه ‌ها، فرهنگ و هویت مردم مسلمان ایران را افتخار خود می ‌دانند این آتش قطعاً دامن آن‌ ها را خواهد گرفت.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: خداوند فرموده باید با «فتنه‌گران» به شدت برخورد کرد، «فریب ‌خوردگان فتنه» حسابشان جدا است که به خاطر نا آگاهی نفهمیده‌ اند که چه کاری انجام داده‌ اند اما باید آتش «محرکان» و «آتش افروزان» فتنه خاموش شود چرا که این مهم دستور قرآن است.

امام جمعه2

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز