مدیرکل بهزیستی استان قزوین خبر داد؛

اعزام تیم ویزیت در منزل به مناطق زلزله ‌زده کرمانشاه

۱۳۹۶/۱۰/۱۶ - ۱۴:۳۱:۵۸
کد خبر: ۶۵۹۰۶۹
اعزام تیم ویزیت در منزل به مناطق زلزله ‌زده کرمانشاه
مدیرکل بهزیستی استان قزوین از اعزام تیم ویزیت در منزل این اداره‌کل به مناطق زلزله‌ زده کرمانشاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، "علیرضا وارثی" مدیرکل بهزیستی استان قزوین با اعلام این خبر گفت: تیم ویزیت در منزل اداره کل بهزیستی استان قزوین متشکل از فیزیوتراپ و کاردرمان برای خدمات رسانی به مردم زلزله ‌زده کرمانشاه عازم این مناطق شد.

وی با اشاره به مرکز ارائه خدمات توانبخشی و مراقبتی در منزل افزود: این مرکز توسط اشخاص حقیقی یا حقوقی با کسب مجوز از سازمان بهزیستی تاسیس و تحت نظارت آن به گروه هدف واجد شرایط، در منزل خدمات توانبخشی و مراقبتی ارائه می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین افزود: این مرکز با هدف ارتقا سطح سلامت و رسیدن معلولان، سالمندان و بیماران روانی مزمن به حداکثر استقلال نسبی در عملکرد ارائه می‌کند.

وارثی گفت: اعضای تیم شامل پزشک، فیزیوتراپیست، کارشناس کار درمانی، کارشناس گفتاردرمانی، پرستار، روانشناس، مددکار اجتماعی، کارشناس فنی ارتوپدی هستند که بر حسب نیاز به صورت انفرادی یا گروهی در محل اقامت فرد (خارج از مرکز) خدمات توانبخشی را مطابق با دستورالعمل اختصاصی ارائه می‌‌دهند.

این مسوول اضافه کرد: مرکز ارائه خدمات توانبخشی و مراقبتی در منزل برای سالمندان و معلولانی که قادر به ایاب و ذهاب  و مراجعه به مراکز درمانی نیستند، راه ‌اندازی شده است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین یادآور شد: مرکز خدمت در منزل به همراه تیم توانبخشی و پزشکی، به منزل فرد مراجعه کرده و خدمات مورد نیاز فرد را در منزل به مددجو ارائه می ‌کند.

وارثی با بیان اینکه این استان دارای پنج مرکز خدمت در منزل با ظرفیت 230نفر است، تصریح کرد: یک مرکز خدمت در منزل بیماران روانی مزمن در شهرستان قزوین، یک مرکز خدمت در منزل جسمی حرکتی در شهرستان البرز- شهر محمدیه، یک مرکز خدمت در منزل معلولان ضایعه نخاعی در شهرستان قزوین، یک مرکز خدمت در منزل معلولان ذهنی در شهرستان قزوین و یک مرکز خدمت در منزل سالمندان هم در شهرستان قزوین فعالیت می‌کند.

وی توضیح داد: ارائه خدمات مراکز ویزیت در منزل به صورت کل یارانه بوده و از خانواده مبلغی دریافت نمی‌ شود، مگر اینکه خانواده و یا فرد معلول خواهان ارائه خدمتی خاص بیشتر از میزان خدمات گفته شده در دستورالعمل باشند که هزینه آن خدمت ویژه از خانواده اخذ می ‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین خاطرنشان کرد: تعرفه ارائه خدمات در منزل طی سال جاری بر اساس تعرفه سال95 برای هر نفر، یک میلیون و 340هزار ریال بوده و میزان پرداختی یارانه به این مراکز هم در یک سال سه میلیارد و 896میلیون و 400هزار ریال است.

بهزیستی2

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز