معاون استاندار گلستان:

کاهش ۴ درصدی بیکاری نخستین هدف ماست

۱۳۹۶/۱۰/۱۸ - ۱۳:۰۵:۵۲
کد خبر: ۶۶۰۰۶۴
کاهش ۴ درصدی بیکاری نخستین هدف ماست
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان با اشاره به هشدارهای رهبر معظم انقلاب درباره بیکاری و اشتغال، گفت: اگر این هشدارها جدی گرفته نشود قطعا با مشکلات عدیده‌ای در سال‌های آتی روبه‌رو می‌شویم.

به گزارش خبرگزاری برنا؛  محمود ربیعی پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان گنبدکاووس که در سالن جلسات فرمانداری ویژه این شهرستان برگزار شد، با اشاره به حضور خود در جمع مدیران و مسوولان شهرستان گنبدکاووس،  گفت : بنده در سال‌های قبل سابقه مدیریت در این شهرستان و خدمت به مردم شریف گنبدکاووس را داشته‌ام به همین علت تعلق خاطری به این منطقه و مردم خوبش دارم که امروز با حضور در این جلسه خرسندی و شعف ویژه‌ای به همین منظور در بنده ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه این جلسه، سیزدهمین جلسه شهرستانی بنده در کارگروه اشتغال شهرستان‌های استان گلستان است، افزود: پس از گنبدکاووس نیز به آزادشهر خواهم رفت و آخرین جلسه شهرستانی در این حوزه را در این شهرستان با مدیران و مسوولان اقتصادی آزادشهر برگزار خواهم کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان هدف از حضور در جلسات کارگروه اشتغال شهرستان‌ها را خداقوت به همکاران اقتصادی و فعال در این حوزه دانست و گفت: در کنار این موضوع، به پیگیری وضعیت اشتغال در شهرستان، بررسی نحوه استفاده از تسهیلات بانکی و میزان موفقیت در اشتغالزایی نیز رسیدگی خواهیم کرد.

ربیعی با تاکید بر اینکه همه ما می‌دانیم وضعیت اقتصادی کشور با توجه به فشارها و تحریم‌های اقتصادی و بسیاری از مشکلات زیرساختی موجود در وضعیت مطلوبی به سر نمی‌برد، خاطرنشان کرد: ما هم می‌دانیم که اعتراضات مردم در روزهای گذشته که با سوءاستفاده دشمن به انحراف و اغتشاش کشیده شده بود زمینه‌ای اقتصادی و مبتنی بر مشکلات حوزه اشتغال دارد.

وی با تقدیر از هوشمندی و درایت مردم عزیز ایران اسلامی و شناخت نقشه‌های دشمن برای آسیب زدن به انقلاب اسلامی، ادامه داد: دشمنان ما نمی‌خواهند ایران اسلامی را مقتدر و قوی مشاهده کنند و به همین منظور از هر فرصتی برای ضربه زدن به ما استفاده می‌کنند که در این شرایط تقویت بنیان‌های اقتصادی کشور با حمایت از تولید و اشتغال ضروری است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب با هوشمندی و بر اساس مشورت با مشاوران نخبه و زبده سال جاری را به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری کرده‌اند، تصریح کرد: پشت فرمایش ایشان دنیایی از منطق و نظر کارشناسی وجود دارد و اگر همچون هشدار و فرمایش ایشان درباره شبیخون فرهنگی در 15 سال به تولید و اشتغال هم توجهی نشود در سال‌های بعد با مشکلات بسیار پیچیده‌تری روبه‌رو خواهیم شد.

ربیعی با بیان اینکه طبق بررسی‌های انجام شده توسط کارشناسان استانی اگر بخواهیم روند بیکاری را در استان حداقل ثابت نگه داریم باید در سال جاری 19 هزار و 400 شغل ایجاد کنیم، اضافه کرد: اگر بتوانیم همین مقدار شغل را ایجاد کنیم در مرحله بعدی باید در اندیشه کاهش بیکاری باشیم.

وی آمار و نرخ بیکاری استان گلستان در سال 1392 و ابتدای روی کار آمدن دولت تدبیر و امید را 7/13 درصد اعلام کرد و گفت: این آمار پس از تلاش‌های دولت در سال گذشته به 8/11 درصد در استان گلستان رسید اما متاسفانه در سال جاری مجددا با رشد صعودی به 7/12 درصد رسیده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان نرخ بیکاری در کل کشور را در حال حضور حدود 6/12 درصد دانست و تاکید کرد: نرخ بیکاری استان گلستان تقریبا برابر با نرخ میانگین کشوری است اما حداقل انتظار مردم و البته قانون و برنامه ششم توسعه این است که این نرخ را به 6/8 درصد یعنی کاهش چهار درصدی برسانیم.

ربیعی با تاکید بر اینکه برای رسیدن به هدف برنامه ششم توسعه یعنی کاهش حداقل چهار درصدی بیکاری در جامعه باید برنامه‌ای مدون ارائه کنیم، افزود: تمام تلاش دولت و مسوولان اجرایی از صدر تا ذیل مجموعه بزرگ خدمت کننده به مردم در شرایط اخیر باید معطوف به رفع موانع تولید و تلاش برای اشتغالزایی پایدار و مبتنی بر ایده‌های نو و درآمدزا باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز