استاندار خراسان جنوبی:

دستگاه های نظارتی برای تشخیص سره از ناسره دقت کنند

۱۳۹۶/۱۰/۱۹ - ۱۹:۵۸:۴۳
کد خبر: ۶۶۰۵۴۴
دستگاه های نظارتی برای تشخیص سره از ناسره دقت کنند
استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه ارزش و اعتبار همه امور خواسته و ناخواسته به مردم بستگی دارد، گفت: دستگاه نظارتی به عنوان چشم و گوش نظام برای تشخیص سره از ناسره دقت کنند.

به گزارشخبرگزاری برنا ؛ محمد مهدی مروج الشریعه روز سه شنبه در همایش گزینشگران استان  گفت : خارج نشینان تصور می کردند با بلند شدن صدای اعتراض با محتوای صدای حق و ناحق، می توانند همه چیز را به نفع خود مصادره کنند اما دستگاه های نظارتی با دقت و مراقبت تمام این تفکیک ها را انجام می دهند.

وی با اشاره به نا آرامی ها و اعتراض های مردمی اخیر در کشور اظهار کرد: ریختن مردم به کف خیابان ها که با بخشی از تمهیدات امنیتی در شکل های دیگری در جامعه رخ نمایی می کند برای همه ما درس عبرت و هشدار است.

مروج الشریعه اظهارکرد: همه تابلو نارضایتی ها را روی صفحه دولت می آوردند و دولت باید بر عملکرد خود تجدید نظر کند ما نیز به دستگاه های دولتی تاکید داریم که بر امور خود دقت، مراقبت و بازنگری داشته باشند.

وی عنوان کرد: مسئولان دستگاه های اجرایی کانون های نارضایتی و نواقص را رفع، کاستی ها را شناسایی و ارتباط با مردم را قوی کنند.

استاندار خراسان جنوبی افزود: مجلس شورای اسلامی در نوع و میزان تصویب قانون به شیوه معمول به مردم خدمت کند و همچنین همه ارکان نظام باید از این روندی که صدایی از کف خیابان بلند شد درس عبرت گرفته و کاستی هایی که سبب ایجاد نارضایتی مردم شده را رفع کنند.

مروج الشریعه گفت: بطور کلی دلیل نارضایتی ها و ناآرامی های اخیر را نمی توان به عامل خارجی، فتنه گر و از این قبیل نسبت داد و باید از آن درس عبرت گرفت.

وی یادآور شد: همه اجزای نظام باید در رفتارها و عملکرد خود برای آنچه سبب کاهش میزان اعتماد عمومی مردم به یک نظام می شود توبه کنند و مسیر درست خداپرستانه را برای خدمت خالصانه و صادقانه به مردم انتخاب کنند.

وی تصریح کرد: 40 سال برای همه ما فرصتی برای بازنگری و سنجش بود، باید در بعضی رفتارها، روش ها، منش ها به ویژه گفتارها کسانی که تریبون های رسمی را در اختیار دارند و رسانه ملی بازنگری شود.

استاندار خراسان جنوبی، منابع انسانی را بالاترین سرمایه هر جامعه عنوان کرد و افزود: همه فناوری ها، پیشرفت های علوم و فنون، شرکت های دانش بنیان و غیره از مغز تحلیل گر این افراد است لذا باید رویه های چگونگی حفاظت از این سرمایه های مهم را مورد توجه ویژه قرار دهیم.

مروج الشریعه در ادامه در ارتباط با امر گزینش بیان کرد: اجرای درست بیانات گرانبهای رهبر معظم انقلاب و امام راحل (ره) در ارتباط با امر گزینش و اهمیت آن برای گزینشگران کافی است.

وی یادآور شد: همانطور که انقلاب در طول 40 سال گذشته روند تکاملی در شکل و محتوای خود پیدا کرد در گزینش نیز رفتارها، محتوا، شکل های برخورد و ... تغییراتی کرده و در آینده کامل تر خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: در گزینش ها و ورودی دانشگاه ها تلاش، پیگیری و دقت زیادی می شود، اما وقتی وارد این محیط می شوند با الگوهای رایج دنیا تفاوت داریم نه اینکه آنان دقت اولیه را ندارند بلکه شکل رفتارشان با ما متفاوت است.

وی تاکید کرد: باید بازنگری کاملی در تمامی دستگاه هایی که داریم به وجود بیاید چراکه این چیزی نیست که گذر زمان به ما دیکته کند بلکه وقایع این موضوع را به ما نشان می دهد.

در این همایش یکروزه از هفت گزینشگر برتر دستگاه های اجرایی استان تجلیل و قدردانی شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز