آیت الله عاملی:مردم از قوای سه‌گانه انتظار تدبیر بیشتر دارند

۱۳۹۶/۱۰/۲۳ - ۱۲:۴۸:۳۷
کد خبر: ۶۶۲۰۶۳
آیت الله عاملی:مردم از قوای سه‌گانه انتظار تدبیر بیشتر دارند
خطیب جمعه اردبیل با بیان اینکه حضور حماسی مردم در صحنه طی حوادث اخیر مسئولیت متولیان را مضاعف کرده است، گفت: مسئولان نباید این اجتماع و حمایت را به حساب حمایت از عملکرد خود بگذارند

به گزارش برنا،آیت الله سیدحسن عاملی در خطبه های نماز جمعه اردبیل با تاکید بر ضرورت تدبیر و دقت بیشتر مسئولان در سطح کلان مدیریتی کشور اضافه کرد: مردم از قوای سه‌گانه انتظار تدبیر بیشتر دارند.

وی با تاکید بر اینکه حوادث اخیر با تدبیر مسئولان قابل دفع بود تا کشور متحمل ضربه دشمن و زیان حیثیتی نمی شد، افزود: در این بین حضور سیل آسای ملت در صحنه در حمایت از اصل نظام و خون مقدس شهداء و آرمانهای انقلاب و منافع و مصالح کلان کشوری بود و مسئولان نباید این اجتماع را به حساب حمایت از خودشان بگذارند.

نماینده ولی فقیه در استان در تشریح حوادث اخیر بنیادهای مالی خطاکار را عامل اصلی نارضایتی دانست و تصریح کرد: ضروری است دولت و دستگاه قضایی در خصوص صاحبان این بنیادها و اقدامات صورت گرفته با آنها شفاف سازی کنند.

وی بیان داشت: این مجرمان با مستأصل کردن هزاران خانواده و بهم ریختن اوضاع کشور و ضرر حیثیتی به جامعه و شکستن غرور بین المللی ملت قطعا مفسد فی‌الارض هستند و باید عقوبت سنگینی متوجه آنها شود و بانک مرکزی که در نظارت قصور داشت، مثل آنها مستحق شدیدترین عقوبت است اما باز مأموریت آن تمدید شده است.

عاملی در خصوص حذف یارانه و نرخ بنزین متذکر شد: مشخص شدن پایه حقوقی برای حدف یارانه ها موجب رفع نگرانی می شد و بهتر از اعلان حذف فله ای بود. در خصوص نرخ بنزین، اعاده کارت سوخت و تامین نیاز متعارف ملت و آزاد گذاشتن قیمت مازاد بر نیاز متعارف، هم التهاب درست نمی کرد و هم جلوی قاچاق بنزین را که در مرزهای غربی، شرقی و جنوبی صورت می گیرد، برطرف می کرد.

به گفته وی توجیه اذهان و افکار عمومی در خصوص علت و فرجام تصاعد مصرف بنزین برای مردم ضروری بود که متاسفانه صورت نگرفت.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: تفاوت فاحش قیمت بنزین داخل و خارج باعث رونق قاچاق بنزین شده و سطح مصرف را به ۸۰ میلیون لیتر در روز رسانده و در نتیجه نه تولید پالایشگاه ها، نه پتروشیمی ها و نه واردات بنزین جوابگوی مصرف نیست و در آینده باید کل نفت استحصالی به بنزین تبدیل شود و صادرات نفت به کلی تعطیل شود.

وی با بیان اینکه البته ممانعت از این فاجعه مستلزم گرانی بنزین برای خود ملت نیست، بیان داشت: اعاده کارت سوخت و تضمین مصرف متعارف، بهترین راه برای مهار مصرف بود.

عاملی با اشاره به اهانت و غضب یک نماینده مجلس جمهوری آذربایجان به مردم این کشور که هفته گذشته با ملت ما اعلان همدردی، همکاری و نگرانی کرده بودند، از سیاست‌مداران جمهوری آذربایجان خواست حق همسایگی را ضایع نکنند و الا خود ضرر می کنند

وی با اشاره به دعوت این نماینده از مردم استان های آذری ایران برای احیای دموکراسی در ایران و احیای ارزش‌های سکولاریسم یادآور شد: کشوری که برای اسلام‌گراهای زندانی بیش از ۴۰۰ سال زندان بریده است، حق دعوت به دموکراسی برای کشور بزرگی مثل ایران را ندارد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: من تصمیم گرفته‌ام راجع به آذربایجان صحبت نکنم مگر اینکه آنها شروع کنند و آنها در حوادث اخیر هرچه توانستند فحش و ناسزا به مسئولان رده اول کشور و به تاریخ و مذهب و دین ما نثار کردند.

وی همچنین با اشاره به افتتاح فرودگاه پارس آباد، خواستار استمرار پروازهای این فرودگاه شد و عنوان کرد: در تقسیم اراضی پایاب سد خداآفرین در شمال استان نیز بدون تردید خود مردم و عشائر منطقه بر دیگران اولویت دارند و تحصیل کرده های عشایر می توانند شرکت های کشت و صنعت بزرگ با توانمندی های قابل توجه تشکیل بدهند.

عاملی در عین حال از اتمام ابنیه فنی جاده درام - کلور در جنوب استان تا یک سال اخیر و از افزایش بودجه این راه تا سقف ۱۲ میلیارد طی سال آینده خبر داد و افزود: از سوی مدیران استان قول داده شده که تا ۲.۵ سال دیگر این جاده بازگشایی شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز