با برگزاری مجمع انتخاباتی و کسب حداکثر آرا؛

حسین احسانی فاخر در ریاست هیات سوارکاری استان قزوین ابقا شد

۱۳۹۶/۱۰/۲۴ - ۱۳:۲۰:۱۴
کد خبر: ۶۶۲۵۵۲
حسین احسانی فاخر در ریاست هیات سوارکاری استان قزوین ابقا شد
مجمع انتخاباتی هیات سوارکاری استان قزوین با حضور رییس فدراسیون برگزار و حسین احسانی فاخر با کسب حداکثر آرا به مدت چهارسال دیگر در این سمت ابقا شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، مجمع انتخاباتی هیات سوارکاری استان قزوین با حضور دکتر خلیلی رییس فدراسیون، عباس علایی مقدم مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین و اعضا مجمع در سالن جلسات این اداره کل برگزار و حسین احسانی فاخر با کسب حداکثر آرا به مدت چهارسال دیگر در این سمت ابقا شد.

در ابتدای این مجمع، عباس علایی مقدم مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین، از سوارکاری به عنوان ورزش مذهبی و ملی ایران اسلامی برشمرد و افزود: ورزش سوارکاری که مورد تاکید دین مبین اسلام می باشد از رشته ورزشی کهن و قدیمی ایران محسوب می شود که قدمت زیادی دارد و از دیرباز این رشته ورزشی به صورت مختلفی در کشورمان انجام شده است.

علایی مقدم رشته ورزشی سوارکاری را رشته ای مفرح و با نشاط نامید که میتواند با برنامه ریزی منسجم و استفاده از ظرفیت های مختلفی چون آموزش و پرورش به توسعه بیشتری دست یابد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و همچنین توسعه همگانی این رشته مفرح را موجب تعالی آن عنوان کرد و خواستار برنامه ریزی هدفمند هیات استان در این زمینه شد.

در ادامه دکتر خلیلی رییس فدراسیون سوارکاری کشورمان ضمن تبریک انتصاب عباس علایی مقدم به عنوان مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین، از استان قزوین به عنوان استانی مهم و تاثیرگذار در توسعه ورزش همگانی و قهرمانی ایران اسلامی نام برد و افزود: چهار درصد باشگاه های سوارکاری کشور نیز توسط شهرداری ها و نیروهای مسلح مدیریت می شوند.

این مسوول ورزشی ادامه داد: حدود 30هزار اسب ورزشی در کشور وجود دارد که بخش خصوصی بر روی آنها سرمایه گذاری کرده و نگهداریشان را عهده دار است.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه یزد با 100 باشگاه و چهار هزار اسب رتبه اول کشور را از حیث برخورداری از باشگاه دارد، افزود: اگر اسب به صورت حرفه ای نگهداری شود حتما از نظر اقتصادی نیز به صرفه خواهد بود.

رییس فدراسیون سوارکاری همچنین گفت: توسعه زیرساخت ها و سخت افزارهای مورد نیاز این رشته متاسفانه همراه با سرمایه گذاری بخش خصوصی پیش نرفته چون عموما کار توسعه زیرساخت ها برعهده دولت ها است.

وی افزود: متاسفانه میزان بهره مندی بیشتر استان ها از زیرساخت های این رشته برای عموم صفر است چرا که سایر ورزش ها از استادیوم و تجهیزات عمومی بهره مند هستند اما متاسفانه برای سوارکاری چنین امکاناتی وجود ندارد.

رییس فدراسیون سوارکاری ادامه داد: از مسوولان ورزشی کشور و استان ها درخواست داریم به میزان سایر ورزش ها به رشته سوارکاری نیز توجه کنند و برای توسعه پیست ها و میدان های این رشته پرطرفدار و سایر تجهیزات مورد نیاز آن اقدام کنند.

خلیلی افزود: طی سال های اخیر اتفاقات خوبی در استان ها از حیث توسعه این رشته اتفاق افتاده و امیدواریم شاهد توسعه این رشته در استان قزوین نیز باشیم.

رییس فدراسیون سوارکاری ادامه داد: کفه تعداد ورزشکاران این رشته به سمت آقایان می چربد و امیدواریم فعالیت بانوان نیز در این رشته ارتقا یابد.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: باید تلاش کنیم ذهنیت بد، گران و پرهزینه بودن سوارکاری در اذهان پاک شود و باشگاه های پونی کلاب که با هزینه های بسیار کمتر اداره می شوند را توسعه دهیم.

خلیلی افزود: سوارکاری از آن مرفعین نیست و تنها رشته ای است که موجب ایجاد اشتغال می شود.

وی اظهار کرد: شفافیت مالی و ارتقای وضعیت این رشته از اهداف ماست که بدون کمک مسوولان محقق نمی شود.

رییس فدراسیون سوارکاری همچنین گفت: حضور سوارکاران ایرانی در بازیهای آسیایی جاکارتا و حتی المپیک نیز در دستور کار فدراسیون قرار دارد.

مجمع سوارکاری (2)

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز