بازدید معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار از روند ساخت سد کانی سیب و پروژه انتقال آب

۱۳۹۶/۱۰/۲۶ - ۱۱:۳۱:۳۰
کد خبر: ۶۶۳۴۰۷
معاون هماهنگی امورعمرانی استانداراز روند ساخت سد کانی سیب و پروژه انتقال آب بازدید کرد

به گزارش برنا آذربایجان غربی، معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی نیز در این بازدید گفت:در مرحله دوم طرح احیای دریاچه ارومیه اجرای پروژه هایی نظیر انتقال آب و مدیریت مصارف در مزرعه از اهمیت بسیاری برخوردار بوده و مجموعه دولت نیز به رغم مشکلات اقتصادی و مالی برای اجرایی شدن پروژه ها براساس طرح زمانبندی اهتمام جدی دارند.
وی پروژه انتقال آب را از مهمترین پروژه های مصوب ستاد احیای دریاچه ارومیه برشمرد و افزود: اجرای این طرح براساس برنامه زمانبندی از اولویت های کاری است که تلاش می شود با رفع موانع کار و مشکلات موجود در پروژه از احتمال تاخیر در برنامه زمانی آن جلوگیری کرد.
ملاعلی نماینده مجری طرح در بازدید معاون هماهنگی امورعمرانی که مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان غربی وی را همراهی می کرد در خصوص آخرین وضعیت سد کانی سیب و تونل انتقال گفت:این طرح از محل اعتبارات صندوق ذخیره ارزی و در قالب پروژه های آب مرزی است که با بهره برداری از آن آب مازاد سرشاخه های رودخانه گلاس به حوضه آبریز دریاچه ارومیه انتقال می یابد.
وی افزود:این سد به همراه بند انحرافی بادین آباد در حال ساخت است که با اتمام آن علاوه بر تامین آب مورد نیاز اراضی کشاورزی در منطقه ، سالانه 540 میلیون مترمکعب آب به رودخانه گدار و حوضه آبریز دریاچه منتقل می شود.
نماینده مجری طرح در ادامه افزود:عملیات حفر تونل انتقال نیز در هر دو سوی تونل توسط دستگاه حفاری در حال انجام است و در حال حاظر از سمت ورودی تونل به طول 4 کیلومتر 600 متر و از محل دهانه خروجی تونل نیز به طول 10 کیلومتر و 100 متر حفاری شده است.
در ادامه معاون هماهنگی امورعمرانی استانداراز عملیات احداث بدنه سد مخزنی کانی سیب ، محل حفر تونل انتقال آب و سد انحرافی بادین آباد بازدید کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز