معاونت فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان :

صاحبان اصلی انقلاب اسلامی مردم هستند/انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب فرهنگی بود

۱۳۹۶/۱۰/۲۶ - ۱۳:۰۲:۱۶
کد خبر: ۶۶۳۴۷۷
صاحبان اصلی انقلاب اسلامی مردم هستند/انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب فرهنگی بود
شیرزاد بسطامی گفت:انقلاب اسلامی ماحصل ایستادن در برابر شرایط نا مساعد اقتصادی ، اجتماعی ، سیاسی و از همه مهمتر ، حاصل نه گفتن به خود باختگی فرهنگی بود .

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛ بسطامی در جلسه ی کمیته فرهنگی هنری ستاد دهه ی فجر استان ، اظهارکرد:از هزاره اول قبل از میلاد و حکومت آریایی ها تا زمان شکل گیری انقلاب اسلامی ، حرم قدرت در سرزمین ایران از بالا شکل می گرفت و سلسله ای و شاهی می رفت و سلسله ای و شاهی دیگر می آمد و حتی کسی مثل نادر هم که از طبقات پایین به راس هرم قدرت رسید برای مشروعیت خود دست به دامن این جمله می شود که من فرزند شمشیرم ، نزدیک به چندین سال نوع نگاه به قدرت به همین شکل بود و از سوی دیگر شکست ها و عهد نامه های ننگین زمان قاجار و آشنایی با کشور های اروپایی ، شگفتی بخش اعظمی از جامعه را نسبت به تمدن غرب در پی داشت که ماحصل آن خود باختگی فرهنگی بود .

وی افزود: حتی برخی قلم به دستان ما نگاهشان اینگونه بود که ایرانیان از متوحش ترین مردم عالم اند که نمونه ی آن را در کتاب شراره های استبداد نوشته ی شیخ ابراهیم زنجانی مربوط به عهد قاجار به خوبی مشهود و روشن است .

بسطامی تصریح کرد : همین نوع نگاه در زمان ملی شدن صنعت نفت با این شعار که ما ایرانیان عرضه ی ساختن یک آفتابه را هم نداریم در مقابل استقلال ما قد علم کرده بود .

وی  با اشاره به این موضوع که انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب فرهنگی بود ، خاطر نشان کرد : با نگاه تحلیلی به شعار های دوران انقلاب که از رهبریت و مردم ساطع می شد به یک فرمول و یک ایده می رسیم که می گوید نه شرقی و نه غربی ، جمهوری اسلامی ، فرمولی که استقلال و آزادی ما را در خود باوری فرهنگی و اجتماعی می بیند .

مبسطامی یادآورشد : برونه ی این نوع نگاه فرهنگی ، شهادت ، ایثار و از خود گذشتگی برای دین و ملت بود و شاهد بودیم و بر این باورم که با انقلاب اسلامی هرم قدرت وارونه گشت و از دل مردم و طبقات پایین جامعه سر بر آورد .

وی  با تاکید بر اینکه صاحبان اصلی انقلاب اسلامی ، مردم هستند ، بیان کرد : برنامه های سالگرد پیروزی انقالب باید از پشت درهای بسته ادارات بیرون بیاید و در کوچه و خیابان ها جریان پیدا کند .

بسطامی  با اشاره به همزمانی ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با ایا فاطمیه ،تاکید کرد : برنامه های امسال باید به گونه ای تدوین شود که در آن هم حرمت ایام فاطمیه در نظر گرفته شود و هم حضور مردم را در برنامه های دهه ی فجرلحاظ کنیم .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز