مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان:

اعلام جزییات ارائه تسهیلات اشتغال روستایی/هدف از اعطای این تسهیلات توسعه اشتغال روستایی است

۱۳۹۶/۱۰/۲۶ - ۱۳:۲۶:۰۶
کد خبر: ۶۶۳۴۹۸
اعلام  جزییات ارائه تسهیلات اشتغال روستایی/هدف از اعطای این تسهیلات توسعه اشتغال روستایی است
"علی آشتاب"از مشخص شدن جزییات ارائه تسهیلات اشتغال روستایی خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان؛ آشتاب درجمع خبرنگاران  با اشاره به طرح تسهیلات ارزان قیمت اشتغال روستاییان، اظهار کرد: بر این اساس همه کارآفرینان و سرمایه‌گذاران روستایی علاقمند به فعالیت و سرمایه‌گذاری در مناطق روستایی و عشایری می‌توانند به سامانه کارا به نشانی kara.mcls.gov.ir مراجعه کرده و پس از ورود به پنل کاربری  مراحل ثبت نام خود را دنبال کنند.

وی افزود :در صفحه اصلی سامانه، جزییات تسهیلات اشتغال فراگیر و تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری در قالب دستورالعمل و آیین نامه اشتغال روستایی و عشایری و دستورالعمل اجرایی برنامه اشتغال فراگیر و شیوه نامه یارانه تسهیلات برای مطالعه بیشتر در اختیار متقاضیان قرار گرفته و توصیه شده پیش از ارائه درخواست وام و تصمیم‌گیری برای ارائه طرح‌، این پیوستها به دقت مطالعه شود.

آشتاب تصریح کرد : متقاضیان پس از ورود و ثبت نام در سامانه و بارگذاری طرح‌های خود به شکل الکترونیکی باید در انتظار پیغام بررسی و تایید نهایی طرح خود باشند که از طریق پست الکترونیک یا ارسال پیامک به تلفن همراه انجام می‌پذیرد.

وی هدف از اعطای این تسهیلات را توسعه اشتغال روستایی اعلام کرد و گفت : پس از اینکه متقاضی در سایت کارا ثبت نام کرد، اهلیت و مدارک مجری طرح در دستگاه اجرایی مربوطه مورد بررسی قرار می گیرد و پس از تائید دستگاه اجرایی در کارگروه اشتغال مطرح و پس از تائید، از طریق دبیرخانه آن کارگروه جهت دریافت تسهیلات به بانک عامل معرفی می گردد.

آشتاب یادآورشد :این تسهیلات با نرخ سود شش درصد و دارای یکسال دوره مشارکت، یکسال دوره تنفس و بازپرداخت شش ساله است.

وی بیان کرد: در حوزه کشاورزی، منابع طبیعی، معادن کوچک، فناوری اطلاعات، گردشگری، صنایع دستی و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی قابل پرداخت خواهد بود.

آشتاب افزود: متقاضیان دارای طرح های اشتغالزا در مناطق روستایی و شهری زیر ۱۰ هزار نفر اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی می توانند از این تسهیلات بهرمند گردند و اولویت در این طرح با شرکت های تعاونی و خصوصی است.

وی تصریح کرد: این تسهیلات صرفا به طرح هایی تعلق می گیرد که در  مناطق روستایی و عشایری انجام و منجر به اشتغال شود و دارای توجیه فنی، مالی و اقتصادی باشد و بانک کشاورزی، پست بانک، توسعه تعاون،  صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی از موسسات عامل پرداخت این تسهیلات است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز