استاندار کهگیلویه بویراحمد:

مردم "برد پهن زیلایی" در شرایطی سخت و حداقل امکانات زندگی می کنند

۱۳۹۶/۱۰/۲۶ - ۱۳:۴۱:۲۵
کد خبر: ۶۶۳۵۱۱
مردم برد پهن زیلایی در شرایطی سخت و حداقل امکانات زندگی می کنند
استاندار کهگیلویه بویراحمد گفت: با وجود همه کمبودها تلاش می کنیم تا مشکلات برد پهن زیلائی را به حداقل ممکن برسانیم.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ علی محمد احمدی در این سفر که جمعی از مدیران کل استانی و شهرستانی حضور داشتند در جمع مردم روستای برد پهن زیلائی از توابع  شهرستان بویراحمد، گفت: از همه مشکلات و ناراسائی های مردم این منطقه بطور کامل اطلاع دارم.

وی بیان کرد: مشکلات زیرساختی در حوزه عمرانی، گازرسانی، آنتن دهی تلفن همراه و جاده های روستائی به خوبی در این منطقه نمایان است و با وجود همه کمبودها تلاش می کنیم تا این مشکلات را به حداقل ممکن برسانیم.

استاندار کهگیلویه بویراحمد، مطالبات مردم روستای بردپهن را به حق دانست و خاطرنشان کرد: موضوع گاز رسانی به این روستا با جدیت بررسی می شود.

احمدی تصریح کرد: مشکلات جاده ای این روستا نیز با همه محدودیت های مالی و اعتباری مورد توجه قرار می گیرد.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی مردم در این منطقه ادامه داد: با ایجاد یک واحد مرغداری و یا با راه اندازی شدن کارخانه سیمان مارگون این مشکلات رفع نمی شود بلکه در تلاشیم تا طرح هایی با محوریت جوانان در حوزه های مختلف بخصوص صنایع دستی و بخش کشاورزی ایجاد شود.

استاندار کهگیلویه بویراحمد عنوان کرد: به جای اینکه پول و اعتبارات را در اختیار سرمایه گذارانی قرار دهیم که در جای دیگر و مسیر دیگری هزینه کنند، همان پول و منابع مالی در اختیار جوانان فارغ التصیل بومی این مناطق برای ایجاد اشتغال و رونق تولید قرار خواهد گرفت.

احمدی تاکید کرد: دولت 6000 میلیارد تومان اعتبار با بهره پایین با کمک چهار بانک عامل برای توانمندی سازی واشتغال در روستاها اختصاص داده است که سهم ما از این اعتبارات مطلوب است.

وی اضافه کرد: در نشستی با حضور فرماندار شهرستان بویراحمد، بخشدار و دهیار دهستان بردپهن همه مشکلات جمع بندی شده ارائه شود تا برای اتخاذ تصمیم نهائی و اجرائی شدن در شورای استانی مورد بررسی قرار گیرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: خدمات دهی به مردم زیلائی از طریق معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس ‌جمهوری درخواست و تاکید شده است و پیگیری می شود و در اولویت کارها قرار دارد.

احمدی در سفر به مناطق محروم و دور افتاده زیلائی در جمع مردمی با تأکید بر ضرورت اجرای راهکارهای لازم برای خدمات رسانی و توسعه روستاها از سوی دستگاه‌ های اجرایی، افزود: تبیین راهکارهای عملی و اجرایی قانون حمایت و ایجاد اشتغال پایدار روستائیان با جدیت پیگیری و اجرایی می شود.

وی بیان کرد: حضور ما در این منطقه حاکی از این است که نه در شعار بلکه درعمل همه مدیران با تاکید رئیس جمهور و وزرا تمام همت شان را در خدمات دهی به مردم به خصوص مناطق محروم بکار بندند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: یکی از اهداف این سفرها ارائه تصاویر مشکلات، کمبودها، نیازها، خواسته ها و مطالبات به حق مردم این مناطق از طریق فضاهای مجازی، کانال های ارتباطی و مبادی اطلاع رسانی به مرکز کشور است تا عمق درد و رنج های مردم به خوبی مطرح شود.

احمدی خاطرنشان کرد: این سفرها به خوبی توانست عمق مشکلات مردم مناطق محروم استان را تداعی کند، بطوریکه معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس ‌جمهور دستور دادند تا مشکلات با حضور میدانی مسئولین جمع بندی شده و با جدیت بررسی و پیگیری شوند.

وی با اشاره به ایجاد اشتغال پایدار به خصوص برای فارغ التحصیلان روستائی عنوان کرد: به کمک حوزه اقتصادی استانداری مزیت ها و توانمندی های این منطقه در قالب طرح های تولیدی و اشتغالزا، شناسائی و فرآیند اجرائی آن پیگیری و عملی خواهد شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این مردم با همه مواهبت های الهی در دورترین مناطق و در شرایطی سخت بسر می برند، افزود: محرومیت منطقه زیلایی فرهنگی، عزت، معرفت و نجابت نیست بلکه محرومیت آنها از نوع مواهبت مادی است.

احمدی با تاکید به اینکه، همه سعی و تلاشمان را بکار می بندیم تا از مشکلات و رنج های مردم این منطقه بکاهیم، تصریح کرد: حقیقتا خدمت به این منطقه و چنین مناطقی را بالاترین و بهترین نوع خدمت و ایثار می دانم و به همه مسئولین تاکید می‌کنم برای کاهش مشکلات از هرگونه تلاش و کوششی دریغ نکنند.

وی اضافه کرد: با همکاری، تلاش و پیگیری مردم خوب زیلائی و تلاش صادقانه و جهادگرانه مسئولین و با اتکا به یاری خداوند متعال آینده خوبی برای مردم این منطقه پیش بینی می کنم.

استاندار کهگیلویه بویراحمد از مناطق محروم و دور افتاده زیلائی در بخش مارگون از توابع شهرستان بویراحمد بازدید کرد و از نزدیک مشکلات مردم را از زبان آنها شنید و مورد بررسی قرار داد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز