معاون استانهای پدافندغیرعامل:

اقتصاد مقاومتی نسخه شفابخش مقابله با تهدیدات دشمن است

۱۳۹۶/۱۰/۲۶ - ۱۴:۰۹:۲۳
کد خبر: ۶۶۳۵۳۵
اقتصاد مقاومتی نسخه شفابخش مقابله با تهدیدات دشمن است
معاون بسیج و امور استانهای سازمان پدافند غیرعامل گفت: سرمایه گذاری بیش از گذشته در حوزه اقتصاد مقاومتی نسخه شفابخش مقابله با تهدیدات اقتصادی دشمن علیه کشور است.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ غلامعلی حیدری روز سه شنبه در نشست شورای پدافند غیرعامل استان گلستان گفت : باید تهدید اقتصادی دشمن را به فرصت تبدیل کرده و کالاهای مورد نیاز کشور را در داخل تولید کنیم.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری در تولید داخل و کالای ایرانی کار و زحمت فراوان می طلبد، گفت: لازمه حضور پررنگ و موفقیت دراین عرصه، فرهنگ سازی در جامعه به ویژه در میان تولیدکنندگان برای ارتقای کیفیت تولیدات است.

به گفته وی؛ جوانان دانشمند این مرز و بوم در حوزه دستیابی به انرژی صلح آمیز هسته ای و علوم مختلف، توانمندی خود را به دنیا نشان دادند و این تجربه الگوی موفقیت در سایر حوزه های مقابله با تهدیدات دشمنان است.

وی بر توجه به پدافند غیرعامل در سایر حوزه های کشور نیز تاکید کرد و افزود: در برابر تهدیدات دشمن در حوزه های مختلف ضمن شناسایی آسیب ها، تجهیز زیرساخت ها و سرمایه گذاری در حوزه پیشگیری ضروری است.

حیدری اضافه کرد: حدود 12 کارگروه زیر مجموعه شورای پدافند غیرعامل در استانها فعال شده است که باید تهدیدها را در حوزه های مختلف شناسایی و بررسی کنند تا مشکلات در کوتاهترین فرصت رفع شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل گلستان نیز گفت: امسال یک میلیارد ریال اعتبار برای تدوین سند جامع پدافند غیرعامل در استان با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی اختصاص یافته است که عملیاتی شدن این سند؛ راهبرد همه دستگاه ها در تجهیز و مقابله با مشکلات پیش رو درآتی خواهد شد.

احمد تجری با بیان اینکه فرهنگ سازی در معرفی پدافند غیرعامل تاکنون در جامعه مغفول مانده است، افزود: دستگاهها و رسانه ها برای فرهنگ سازی معرفی و ضرورت پدافند غیرعامل تلاش دو چندان کنند.

وی از اجرای یکهزار برنامه در حوزه های مختلف در راستای فرهنگ سازی اهمیت پدافند غیرعامل در جامعه با مشارکت دستگاههای استان در طول سال نیز خبر داد.

پدافند غیرعامل اقداماتی است که سبب می شود تا در صورت بروز جنگ، خسارت احتمالی به کمترین میزان خود برسد و به بیان دیگر هر اقدام غیرمسلحانه ای که موجب کاهش آسیب پذیری نیروی انسانی، ساختمان ها، تاسیسات، تجهیزات، اسناد و شریان های کشور در برابر عملیات خصمانه و مخرب دشمن گردد، پدافند غیرعامل گفته می شود.

در پدافند غیرعامل تمام نهادها، نیروها، سازمان ها، صنایع و حتی مردم عادی می توانند نقش مؤثری بر عهده گیرند.

پدافند غیرعامل در کشور از سال 82 فعال شد اما در استانها از حدود 6 سال قبل فعالیت خود را آغاز کرده است.

استان مرزی گلستان یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت دارد که در 30 نقطه شهری و 1075 روستا زندگی می کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز