رئیس‌کل دادگستری استان لرستان:

در سال گذشته ۱۹ هزار پرونده ختم به صلح و سازش شده است/فرهنگ اسلامی صلح و سازش در بین خانواده ها رواج یابد

۱۳۹۶/۱۰/۲۷ - ۱۵:۰۱:۳۳
کد خبر: ۶۶۴۱۳۱
در سال گذشته ۱۹ هزار پرونده ختم به صلح و سازش شده است/فرهنگ اسلامی صلح و سازش در بین خانواده ها رواج یابد
جعفر بدری گفت: در سال گذشته ۱۹ هزار پرونده ختم به صلح و سازش شده که رقم قابل توجهی است.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛بدری صبح امروز چهارشنبه در همایش "صبر" عملکرد شوراهای حل اختلاف در لرستان در خصوص  صلح و سازش دعاوی را موفق  دانست واظهار کرد: طی سال جاری در شوراهای حل اختلاف استان  ۱۱ هزار پرونده دعاوی به صلح و سازش ختم شده است.

وی افزود:آمارنزاع و درگیری در لرستان  نیز پایین تر از میانگین کشوری است و لرستان در این رتبه بندی پس از استان قم قرار گرفته است.

بدری  آمار اختلافات خانوادگی رشد طلاق ودعاوی خانوادگی  را دراستان لرستان نگران کننده  عنوان کرد ویادآورشد: در سال گذشته به جز پرونده های طلاق، ۹ هزار پرونده اختلاف خانوادگی وارد دستگاه قضایی در لرستان شده بود.

 وی با بیان اینکه علت های مختلفی برای بروز خشونت وجود دارد،خاطر نشان کرد: دولت هزینه های بسیاری می دهد تا خشونت را در لایه های جمعیتی به ویژه در نسل جوان و نوجوان مهار کند

بدری با تاکید براین نکته که رفتار زمامداران در بروز خشونت در جامعه واخلاق و رفتار مردم تاثیرگذار است ،تصریح کرد:دعواهایی که  بر سر منافع سیاسی و حزبی انجام می گیرد خواه و ناخواه در رفتار مردم تاثیر گذار می گذارد.

 

رییس کل دادگستری لرستان با بیان اینکه باید زمینه های وقوع اختلاف و طلاق را در بین خانواده ها از بین ببریم ،تاکیدکرد:همه باید کمک کنیم تا فرهنگ اسلامی صلح و سازش در بین خانواده ها رواج یابد و جامعه سالمی داشته باشیم.

جعفربدری ،بیان کرد:ما به دنبال این هستیم که روند رو به افزایش جرم و خشونت را متوقف کنیم و یکی از راه های تحقق این موضوع، بالا بردن درجه تحمل و صبر اشخاص است.

 

 

 
 
 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز