تولید کنندگان برتر بخش کشاورزی آذربایجان غربی تجلیل شدند

۱۳۹۶/۱۰/۳۰ - ۱۵:۴۷:۰۱
کد خبر: ۶۶۵۲۹۵
در مراسم تجلیل از تولید کنندگان برتر بخش کشاورزی آذربایجان غربی که با حضور استاندار، امام جمعه ارومیه و نماینده ولی فقیه در استان، رئیس سازمان جهادکشاورزی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در سالن اجتماعات ساختمان شماره دو جهاد کشاورزی استان برگزارشد ، از 76 تولید کننده نمونه استانی و6 تولید کننده نمونه کشوری در بخش کشاورزری آذربایجان غربی تجلیل شد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، اسمعیل کریم زاده در آیین تجلیل از تولید کنندگان برتر بخش کشاورزی ضمن تقدیر از زحمات و تلاشهای شبانه روزی بهره برداران این بخش اظهارکرد: آذربایجان‌غربی در تولید اکثر محصولات کشاورزی از جمله سیب درختی ، عسل، چغندر قند، جمعیت گاومیش، افتابگردان اجیلی رتبه اول کشوری را به خود اختصاص داده است .
کریم زاده افزود: بر اساس ارزیابی های انجام شده در سال زراعی ۹۶_ ۹۵ بیش از ۶ میلیون تن محصول کشاورزی در سطح استان تولید شده است.
وی تصریح کرد: در طی ۴ سال گذشته با تخصیص ۲۱۶ میلیارد تومان اعتبار به بخش کشاورزی از محل اعتبارات ستاد احیای دریاچه ارومیه در حدود ۹۲ میلیون متر مکعب اب در پشت سدها ذخیره‌سازی و صرفه جویی شده است .
این مسئول ادامه داد: از آغاز فصل برداشت سیب درختی در استان تا کنون میزان صادرات سیب درختی نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته در حدود ۳۰۰ درصد افزایش داشته است.
کریم زاده تاکید کرد: سرمایه گذاری ها در بخش کشاورزی از دولت یازدهم به بعد روند قابل توجهی داشته و تراز اقتصادی مثبت و رشد بهره وری در این بخش در سالهای اخیر موید این مطلب است و لازم است مسئولان دولتی به جهت اهمیت بخش کشاورزی در رونق اقتصادی کشور اهتمام و توجه ویژه ای به این بخش داشته باشند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اضافه کرد: توسعه آموزشهای ترویجی به بهره برداران و استفاده از تکنولوژیهای برتر علمی در راستای کاهش هزینه های تولید محصولات و افزایش عملکرد در واحد سطح به عنوان مهمترین راهکارهای افزایش عملکرد تولید است .
وی افزود : استفاده از کشاورزان پیشرو و نمونه در فعالیت‌های ترویجی با اهدافی چون الگو سازی برای سایر کشاورزان و بهره‌بردران و استفاده از توان علمی و تجربی آنان به منظور اشاعه نوآوری های سودمند و نیز اطلاع رسانی ترویجی از جمله رهیافت‌ های رایج در راستای جلب مشارکت نیروهای محلی و بکارگیری این دسته از کشاورزان در کنار سایر عوامل و نخبگان این بخش در پیشبرد برنامه های ترویجی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز