"نایب رییس شورای شهر بروجرد" در گفت وگوی اختصاصی با برنا :

واکنش" به نامه "مهناز افشار"در خصوص کودکان کاربروجرد /برخوردهیجانی واحساسی به موضوع تاثیرگذار نخواهدبود/ صحبت های من توجیه مسئله نیست

۱۳۹۶/۱۱/۰۲ - ۱۴:۱۵:۰۱
کد خبر: ۶۶۶۲۷۴
واکنش به نامه مهناز افشاردر خصوص کودکان کاربروجرد /برخوردهیجانی واحساسی به موضوع تاثیرگذار نخواهدبود/ صحبت های  من توجیه مسئله نیست
دکتر" رضا بهنود فر" در گفت وگوی اختصاصی با برنا دراشاره به بحث اخیر انتشار تصاویری ازخبر مربوط به کودکان کاردرشهرداری بروجرد به نامه مهناز افشار بازیگر سینما به معصومه ابتکاردر این ارتباط ،واکنش نشان دادوگفت: سخنان من درمصاحبه بارسانه ها به هیچ وجه نافی وتوجیه شیوه وانتشار این اتفاق درکانال شهرداری بروجردنیست وهنرمندان ونخبگان جامعه بایدتوجه کنند که حل موضوع کودکان کار نیازمند کارپژوهشی واساسی است.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛بهنود فر دراین گفت وگو با اشاره به بحث خبر کودکان کار در شهرداری بروجردوبازتاب  آن در سطح فضای مجازی ،اظهار کرد:عنوان اصل خبر "جمع آوری متکدیان شهرهای اطراف بروجرد "بوده وحدود بیست دقیقه نیز درکانال  اطلاع رسانی شهرداری بروجرد  قرار داشته  است ولی بعدا یک رسانه این خبر را برداشته وبا عوض کردن تیترنوشته بود" دستگیری کودکان کار" ، که دیگر بحث از اینجا شروع وبه سمتی  کشیده شدکه  عده ایی گفتند کودکان کاررا نباید جمع کرد .

وی افزود: بحثی که اخیرا در شهرداری بروجرد به وجود آمده  مربوط به بحث ساماندهی متکدیان است ولی به وسیله رسانه هابه آن دامن زده شد.

*عذرخواهی از مردم وافکارعمومی

بهنود فر با بیان اینکه  شهرداری بنا بر وظیفه ذاتی که دارد متولی ساماندهی کودکان کار،متکدیان وافراد بی سرپرست  است ،تصریح کرد: اتفاقی که در شهرداری بروجردافتاده بود ذیل همین وظیفه ذاتی شهرداری بوده که ظاهرا  123 یا همان ارگانی که زیر نظر شهرداری فعالیت می کند جمعی از متکدیان شهرهای اطراف بروجرد را به شهرداری آورده وچون قبلا هم چند بار به  آنها به خاطر مزاحمت هایی  که  برای مردم وشهروندان ایجادکرده بودند تذکر داده  شده بود آنها رابه شکل  صوری گرفته که تکدی گری نکنند.

نایب رییس شورای شهر بروجرد خاطر نشان  کرد: همه مابا این شیوه  برخورد وانتشار آن  مخالف هستیم واین امر را نمی پسندیم ؛چون قرار نیست حیثیت وکرامت فردی در فضای مجازی خدشه دارشود و به عنوان نایب رییس شورای شهر بروجرد ازطرف شهرداری وشورای شهر به خاطر این شیوه برخورداز مردم وافکار عمومی عذر خواهی می کنیم.

وی با بیان اینکه به همه مردم قول می دهیم که این صحنه ها تکرار نشود ،گفت: مسبین این  امر را نیز برای ارائه  توضیح  احضار کردیم  ولی قانع کننده نبود وقرار براین شد تا به صورت قانونی برخورد شود .

*برخی نهادها موازی کاری می کنند

بهنود فر با تاکیدبراینکه  نفس عمل واین شیوه برخورد را قویا رد می کنیم ،یادآورشد: باید برخورد انسانی تر ونگاه جامع تری به موضوع داشته باشیم .

وی ادامه داد: بروز این  مسائل  به خاطر این است که نهادهای  دیگر موازی کاری می کنند وهرکسی حل مشکل را  به نهادهای دیگر موکول می کندو موازی کاری ها از بهزیستی ، کمیته امداد  و...به شهرداری  حواله می شود که  باعث می شود ما هرچند وقت یکبار شاهداینچنین رخدادهایی در سطح شهر باشیم وچون رسانه ها این  موضوعات را رصد می کنند ما متولیان امر هم باید مراقب باشیم.

*لزوم ایجاد یک طرح جامع برای حل معضل کودکان کار

دکتربهنود فر  با اشاره به  حوزه تخصصی وتحصیلات خود در رشته جامعه شناسی وگرایش آسیب های اجتماعی وبحث کودکان کار، تصریح کرد:  موضوع  کودکان کار وخیابانی یکی از آسیب های جامعه  ومعضلات اجتماعی درسطح شهرها وکلان شهرهای کشور ما محسوب می شود لذا ما  برای حل این چالش بایدبر اساس  یک طرح جامع  وملی ،مسئله ساماندهی کودکان کار ومتکدیان را توسط نهادها ی مختلف  حل کنیم  تا با موازی کاری ها وسوء برخورد ها مواجه نشویم .

وی  عنوان کرد:  متولیان امرباید  یک طرح جامع با همکاری همه سازمانها ونهادهای مسئول ایجاد کنند وگرنه  این مسائل  همچنان تکرار خواهد شد.

بهنود فربا تاکید بر حل این معضل اجتماعی براساس ایجاد  یک طرح ملی وجامع ،گفت: این معضل را باید به صورت ریشه ایی وبا ایده پردازی  واندیشه ورزی بررسی کنیم  وگرنه تازمانی که از کارهای موازی رنج می بریم  قطعا این موارد تکرار خواهندشد ولی ما قول می دهیم در شهر بروجرد به کمک مسئولین واندیشمندان ورسانه ها بررسی بیشتری انجام دهیم تاشاهد تکراراین اتفاقها  نباشیم .

* سخنان من توجیه نیست /هنرمندان احساسی با موضوع برخورد نکنند

 نایب رییس شورای شهر بروجرد با اشاره به واکنش مهناز افشار( بازیگرسینما و سخنگوی پویش بدسرپرست تنها‌تر است ) در خصوص اظهارات وی دربحث  برخورد با کودکان کار در شهرداری بروجرد نیز بیان  کرد: ظاهرا خانم مهناز افشار یک نامه به خانم معصومه ابتکار(معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده)  نوشته است که نایب رییس شورای شهر بروجرد در مصاحبه با رسانه ها   این موضوع را  توجیه کرده است ولی  این  گفته های من به هیچ وجه  نافی وتوجیه شیوه وانتشار این اتفاق  نیست.

بهنود فر اضافه کرد:  من مشخصا می خواهم  توجه هنرمندان وهمه مردم ومسئولین ونخبه های جامعه را به این موضوع جلب کنم که برخورد هیجانی وعاطفی با این مسائل زیبنده نیست وحل این مشکلات نیازمند کارپژوهشی وتفکر بیشتر است  و همچنین  با وحدت رویه به ویژه در مقام برخورد و ساماندهی وحمایت از آنان باید  دراولویت نخست باشد.

وی گفت: تهیج افکار عمومی در حد این که حساس باشند خوب است ولی اینکه ما بخواهیم خیلی هیجانی با مسائل برخورد کنیم  واز مسئولین ونهادهای مختلف  پاسخ بخواهیم زیاد ارزشمند وتاثیر گذار نخواهد بود.

بهنود فر اظهار کرد: اینکه مردم وافکار عمومی حساس هستند جای تقدیر دارد ولی فکر می کنم  برخوردو کنش ما یک کنش هیجانی  ،احساسی وعاطفی  است  درحالیکه باید براساس یک برنامه جامع درصدد رفع این نگرانی ودغدغه افکار عمومی باشیم نه اینکه بخواهیم به شیوه ایی هیجانی   برخورد کنیم  وکسی را مسئول بدانیم وعده ایی رانیز  تختئه کنیم .

وی با بیان اینکه صحبت های  من توجیه مسئله  نیست ،خاطر نشان کرد: این مشکل همه شهرهای کشور است؛حالا در بروجرد یک اشتباهی پیش آمد وما یکی ازهزاران  مسائل روزمره جامعه شهری ایران را رسانه ایی کرده ایم که  درواقع  من با این برخورد هیجانی انتقاد دارم وگرنه اصل موضوع  را انکار نمی کنیم و این واقعه را به گردن می گیریم .

* بیکاری ومحرومیت عامل اصلی معضلات

دکتر رضا  بهنود فر بااشاره به وجود چالش کودکان کار در بروجرد ،یادآورشد: تاجایی که رصد کرده ام این کودکان از شهرهای اطراف بروجرد هستند ولی   چون استان لرستان براساس شاخص ها جزءسه استان اول کشوردر معضل بیکاری است معلوم  می شود که کودکان کار ومتکدی وهجمه ایی از این آسیب ها نیز در آن به وجود می آید لذا شهربروجرد هم به خاطر بیکاری ومحرومیت در زمره شهرهایی است که با این معضل دست به گریبان است .

*معرفی شهرداربروجرد

نایب رییس شورای شهر بروجرد در پایان گفته های خود در خصوص بحث انتخاب  شهردار بروجرد عنوان کرد: قریب بیش از دو ماه و نیم  است که ما شهرداربروجردرا  انتخاب کرده ایم ولی مراحل تاییدیه آن  در چنبره روابط  بروکراتیک وزارت کشور دست به دست شده است که شنیده ایم  درحال طی کردن مرحله  پایانی است که در این راستا منتظریم  درطول این هفته شهرداربروجرد هم  معرفی می شود .

 

گفت وگو : جودکی نژاد

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز