رئیس بنیاد حمایت از کودکان سرطانی اردبیل اعلام کرد

۲۸۰ نفر بیمار سرطانی در بنیاد حمایت از کودکان سرطانی پرونده دارند

۱۳۹۶/۱۱/۰۲ - ۱۳:۵۹:۳۹
کد خبر: ۶۶۶۲۸۷
۲۸۰ نفر بیمار سرطانی در بنیاد حمایت از کودکان سرطانی پرونده دارند
رئیس بنیاد حمایت از کودکان بی سرپرست و سرطانی استان اردبیل گفت: 280 نفر بیمار سرطانی در بنیاد حمایت از کودکان بی سرپرست و سرطانی پرونده دارند.

به گزارش برنا،جواد قرآن نویس، رییس بنیاد حمایت از کودکان بی سرپرست و سرطانی استان اردبیل گفت:

در سطح استان اردبیل 280 نفر بیمار سرطانی در این بنیاد پرونده دارند که از این تعداد برخی خوشبختانه قطع درمان شده و برخی نیز در حال گذراندن مراحل درمان هستند.

وی پرستاران کودکان سرطانی را انسان های شریفی نامید که به صورت جهاد گونه و مادرانه ار این کودکان مراقبت کرده و پرستاری میکنند.

رئیس بنیاد حمایت از کودکان بی سرپرست و سرطانی استان اردبیل افزود: بنیاد حمایت از کودکان سرطانی تمامی هزینه های درمان و برخی از هزینه های جانبی تمامی کودکان سرطانی درسطح استان را تامین نماید.

قرآن نویس تأکید کرد: خیرین همکار با بنیاد زمینه‌ای فراهم ساخته‌اند که کودکان سرطانی نیازمند هیچ‌گونه دغدغه مالی برای درمان نداشته باشند و صرفاً بر روی درمان بیماری خود متمرکز شوند.

رئیس بنیاد حمایت از کودکان بی‌سرپرست و سرطانی استان اردبیل متذکر شد: این کودکان حتی در تأمین هزینه‌های معیشت و تحصیل نیز مورد حمایت هستند.

وی با اشاره به همکاری پزشکان خیر با بنیاد حمایت از کودکان سرطانی ادامه داد: خیرین شرایطی فراهم ساخته‌اند که هیچ کودک سرطانی به دلیل کمبود مالی از درمان و دارو محروم نماند.

فتحی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل نیز در این مراسم گفت :طبق آمار جهانی از هر 10 هزار کودک در سال یک کودک به سرطان مبتلا می شود.

وی گفت: در سطح استان 200 الی 250 کودک سرطانی تحت درمان هستند که 70 الی80 درصد این کودکان با مراقبت های تیمی از مرگ نجات داده شده اند.

وی با بیان اینکه آمار کودکان سرطانی در استان از متوسط کشوری بالاتر است گفت: در آینده نزدیک آموزش های لازم برای خانواده ها در جهت رسیدگی و مراقبت از بیماران سرطانی داده خواهد شد تا خدمات اولیه لازم برای این کودکان توسط خانواده انجام گیرد.

 

نظر شما
پرونده ویژه