آیت الله مظاهری:

اختلاف نظر در بین مسئولان نباید سبب ایجاد اختلاف در نظام شود

۱۳۹۶/۱۱/۰۳ - ۱۳:۵۳:۲۷
کد خبر: ۶۶۶۸۱۳
اختلاف نظر در بین مسئولان نباید سبب ایجاد اختلاف در نظام شود
آیت الله حسین مظاهری از مراجع تقلید و رئیس حوزه علمیه اصفهان تبعیت صددرصد از رهبری را شرط اصلی انقلابی واقعی دانست و گفت: اختلاف نظر در بین مسئولان نباید سبب ایجاد اختلاف در نظام شود.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ مدیریت حوزه علمیه اصفهان، آیت الله مظاهری در جلسه تفسیر قرآن که در مسجد امیرالمؤمنین (ع) خیابان جی برگزار شد،  گفت : سایت هایی که دائماً با حرف های زشت اختلاف ایجاد می کنند مورد رضایت خداوند نیستند و برخی گروه ها تحت عنوان های اصولگرا و اصلاح طلب به واسطه تهمت زدن به یکدیگر اختلاف افکنی می کنند.

استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان اینکه تهمت زدن گناه بزرگی است، افزود: امام عصر (عج) بر این کشور لطف دارند زیرا با این اختلاف ها قاعدتاً نباید آبرویی در دنیا برای ما مانده باشد.

وی افزود: به دست آوردن استقلال صد در صد برای کشور فقط به واسطه اتحاد حاصل می شود.

آیت الله مظاهری در ادامه تفسیر سوره بقره، آیه 208 که می فرماید « یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ ادْخُلُواْ فِی السِّلْمِ کَآفَّةً وَلاَ تَتَّبِعُواْ خُطُوَاتِ الشَّیْطَانِ إِنَّهُ لَکُمْ عَدُوٌّ مُّبِینٌ » را تلاوت کرد و افزود: مضمون این آیه و آیه بعدی در قرآن مکرراً تکرار شده است و بیان می دارد که لازم است در جامعه اسلامی وحدت وجود داشته باشد.

رئیس حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه جامعه بین الملل نیز برای اینکه مسلمانان متحد نشوند، فعالیت می کنند، افزود: این مسائل واضح باید نمونه ای باشد برای عبرت گیری ما زیرا اتحاد مسلمانان صهیونیست را می ترساند.

آیت الله مظاهری اذعان کرد: اگر وحدت بین مسلمانان مثل وحدت مسلمانان در صدر اسلام و در زمان پیامبر (ص) بود، اسلام و مسلمانان جایگاه اول را در دنیا در دست داشتند.

این مرجع تقلید افزود: به واسطه تحریم نفت می توانیم استکبار جهانی را به زانو دربیاوریم اما وضعیت اتحاد مسلمانان بگونه ای است که استکبار جهانی با استثمار در حال سوء استفاده از مسلمانان است.

رئیس حوزه علمیه اصفهان با اشاره به اینکه دشمنان، خواهان اختلاف در امت اسلامی هستند، اضافه کرد: هر دسته نامی به خود گرفته و اختلاف ایجاد می کند و این اختلاف ها همه چیز را نابود می کند. این اختلافات فکری سبب اختلاف بین مردم می شود و وحدت را از بین می برد؛ همه می دانیم اختلاف بد است ولی هر چه می گذرد بدتر می شود.

وی تصریح کرد: شیطان زمانی راضی می شود که نظام جمهوری اسلامی ایران ضربه بخورد و این همان خواسته شیطان های انسی یعنی استکبار جهانی است.

استاد اخلاق حوزه علمیه اظهارکرد: این اختلافات گاهی در نتیجه نقل کردن های بدون یقین ایجاد می شود.

آیت الله مظاهری افزود: اختلاف سبب زوال اسلام می شود و این مسأله در تاریخ مکرراً تکرار شده است.

وی در پایان گفت: علاقه به رهبر معظم انقلاب باید سبب تبعیت و پیروی از ایشان باشد؛ یک انقلابی واقعی باید تابع رهبری باشد، رهبری فریاد می زنند برای اتحاد بیشتر جامعه، ایشان همه مسائل را بازگو می کنند، ولی ما به عنوان شیعه نه به سخنان قرآن توجه داریم و نه سخنان اهل بیت(ع) و نه به سخنان رهبر معظم گوش می دهیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز