استاندار مرکزی :

فصل جدید آشتی شهروندان با ایرالکو

۱۳۹۶/۱۱/۰۴ - ۱۶:۰۶:۵۴
کد خبر: ۶۶۷۴۲۴
فصل جدید آشتی شهروندان با ایرالکو
استاندار مرکزی گفت: با اجرای اقدامات لازم و حرکت در مسیر تعهد به شاخص های محیط زیست، فصل آشتی شهروندان با ایرالکو فرا رسیده است و دستگاه های اجرایی موظف به پیگیری دقیق مصوبات طرح کاهش آلودگی هوای اراک هستند.

 به گزارش برنا از اراک ، سید علی آقا زاده روز چهارشنبه در نشست کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک در مهمانسرای شرکت ایرالکو افزود: در بحث کاهش آلودگی هوای اراک همه مسئولیت دارند و نباید همه مشکلات را به نهاد یا دستگاه خاصی ارتباط داد. 
وی بیان کرد: کارخانه ایرالکو در دهه های اخیر با مردم قهر بوده و نباید زحمات گذشته مدیران این شرکت را در راستای رفع مشکلات نادیده گرفت و زمان آشتی مردم با مجموعه آلومینیوم فرا رسیده است. 
استاندار مرکزی ادامه داد: ایرالکو با تمام مشکلات و شرایط سخت، به دنبال ایجاد رضایتمندی عمومی و عمل به تعهدات است. 
آقازاده اظهار کرد: امید است با هماهنگی، همفکری و همدلی مسائل و مشکلات در زمینه های مختلف حل شود و روحیه نشاط در جامعه افزایش یابد. 
وی گفت: دیدگاه های منفی باید کنار گذاشته شود و نباید با بیان برخی مسائل در خصوص آلودگی هوا، بر دغدغه ها و استرس های مردم اضافه کرد.
استاندار مرکزی بیان کرد: آمارها بیانگر آن است که تعداد روزهای ناسالم اراک در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 39 روز کاهش یافته است. 
وی اضافه کرد: برای ارزیابی فعالیت ایرالکو باید یک تیم از دانشگاه علوم پزشکی، مراکز علمی و تحقیقاتی، تشکل های مردم نهاد، محیط زیست و سازمان صنعت، معدن و تجارت تشکیل شود. 
آقازاده بیان کرد: این بررسی باید یک بار و برای همیشه صورت گیرد تا سخنان و مواردی که در رابطه فعالیت ایرالکو با افزایش بیماری ها و آلودگی هوا گفته می شود، به صورت علمی مشخص شود. 
استاندار مرکزی با اشاره به خروج 78 دیگ قدیمی از خطوط 5 ایرالکو گفت: در برخی از برنامه ها ضعف مدیریتی احساس می شود و انتقاد حق واقعی مردم است و مسئولان باید همه تلاش خود را برای پاسخگویی به مطالبات مردم به کار گیرند. 
آقازاده ادامه داد: با منابع محدود، تحریم ها و رکود اقتصادی به شرط مدیریت خوب می توان گام های بلندی در بخش های مختلف برداشت. 
آقازاده در خصوص کارخانه آند سازی نیز گفت: برای ساخت کارخانه آندسازی با فناوری های روز، نیاز به زمان و منابع اعتباری است. 
وی عنوان کرد: ساخت این کارخانه 100میلیون یورو اعتیاد نیاز دارد که مقرر شده از طریق فاینانس توسط یک شرکت خارجی انجام شود و امید است اقدام های لازم برای عملیاتی شدن آن محقق شود. 
وی تصریح کرد: از 10 سال گذشته پرونده حقوقی ایرالکو و محیط زیست مفتوح است و محیط زیست به پرداخت 2 هزار و 630 میلیارد ریال محکوم شده که انتظار است این مسئله حل و فصل شود.
 

نظر شما