طی فعالیت دولت تدبیر و امید؛

افزایش چهار برابری اقامت مسافران در مشهدالرضا (ع )

۱۳۹۶/۱۱/۰۷ - ۱۲:۴۹:۰۹
کد خبر: ۶۶۸۴۸۷
افزایش چهار برابری اقامت مسافران در مشهدالرضا (ع )
مدیرکل هماهنگی امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی گفت: مدت اقامت مسافران و زائران در طول سالهای فعالیت دولت تدبیر و امید در مشهدالرضا (ع) به چهار برابر افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، مهدی فروزان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید حدود یک شب اقامت مسافران را در مشهد داشتیم که هم اکنون این میزان به چهار شب اقامت افزایش یافته است.

وی با اشاره به توسعه صنعت گردشگری و نیز افزایش ورود مسافر به خراسان رضوی در طول فعالیت دولت تدبیر و امید، بیان کرد: در سال ابتدایی استقرار دولت تدبیر ورود 23.5 میلیون زائر و مسافر به این استان ثبت شده حال آنکه در پایان دولت یازدهم این شمار به 28 میلیون و 450 هزار زائر افزایش یافته است.

مدیرکل هماهنگی امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی گفت: خوشبختانه نگاه مثبت گردشگران خارجی و اروپایی به مشهد موجب شده قطارهای گردشگری اروپایی، مشهد را به عنوان یکی از مقاصد اصلی خود انتخاب کنند.

فروزان با اشاره به نامگذاری مشهد 2017 به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام و برنامه های متنوع برگزار شده دراین سال، افزود: در کنار حرم مطهر رضوی، وجود ظرفیت های غنی تاریخی از جمله آرامگاه خیام، عطار و فردوسی موجب جذب گردشگران فراوانی به این خطه شده است.

وی با اشاره به جایگاه ممتاز خراسان رضوی در تعاملات منطقه ای و فرامنطقه ای از جمله برخورداری از مرز مشترک، گمرک بین المللی، ‌فرودگاه بین المللی، زیرساختهای مواصلاتی و ارتباطی،‌ نمایندگی های خارجی و غیره اظهار کرد: هم اکنون 2 هزار و 538 اثر تاریخی و جاذبه فرهنگی برای ثبت در فهرست ملی در استان شناسایی شده که علاوه بر آن تا کنون بیش از 1500 اثر تاریخی و فرهنگی در فهرست آثار ملموس و ناملموس ملی ثبت شده است.

مدیرکل هماهنگی امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی گفت: ثبت اثر قنات قصبه گناباد در فهرست آثار جهانی در حالی در این استان انجام شده که 6 اثر تاریخی دیگر در نوبت ثبت جهانی قرار دارد.

وی با اشاره به فعالیت 10 درصد موزه های کشور در خراسان رضوی و وجود بیش از 33 منطقه نمونه گردشگری در مقیاس بین المللی، ملی، استانی و محلی در این استان، افزود: عرصه صنایع دستی و هنرهای سنتی برای بیش از 20هزار نفر بخصوص در حوزه سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی، که مشهد به عنوان شهر جهانی سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی انتخاب شده، ایجاد فرصت شغلی کرده است.

فروزان با بیان اینکه در زمینه واحدهای اقامتی نیز مشهد و خراسان رضوی از تنوع بالایی برخوردار است، افزود: هم اکنون زیربنایی معادل حدود یک میلیون مترمربع فضای اقامتی در استان در حال ساخت است در حالی که یک هزار و 837 واحد تاسیسات گردشگری(اعم از اقامتی، پذیرایی و غیره) در استان فعال است و 297 دفتر خدمات مسافرتی و جهانگردی نیز به گردشگران داخلی و خارجی خدمات ارائه می دهد.

وی تاکید کرد: با توجه به نزدیکی آغاز تعطیلات نوروز، اکنون برنامه ریزی ها برای هدفمند کردن خدمات به صورت کمی و کیفی در استان در حال انجام است

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز