استاندار خراسان رضوی:

تخریب کارآیی و کارآمدی نظام، بزرگترین هدف و محور عمل دشمنان است

۱۳۹۶/۱۱/۰۸ - ۱۱:۰۲:۱۲
کد خبر: ۶۶۸۹۴۴
تخریب کارآیی و کارآمدی نظام، بزرگترین هدف و محور عمل دشمنان است
استاندار خراسان رضوی گفت: بزرگترین هدف گذاری و محور تخریب دشمن علیه جمهوری اسلامی ایران، کارآیی و کارآمدی نظام است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علی رضا رشیدیان در جمع فرمانداران استان افزود: در واقع از جمله مباحث نظام جمهوری اسلامی و تفکر انقلاب اسلامی بعد از شعارهای استقلال ، آزادی  و عدالت اجتماعی موضوع کارآیی و کارآمدی نظام بر آمده از انقلاب اسلامی این ملت است.

وی اظهار کرد: علی رغم دستاوردهای عظیم ملت ایران در طول 39 سال بعد از انقلاب و در کنار اقدامات دشمن در این حوزه  امروز شاهدیم عده ای نیز در داخل آگاهانه یا ناآگاهانه به این تخریب دامن زده و این راستا حرکت می کنند.

وی با تاکید بر اینکه ملت ایران و نظام مقدس جمهوی اسلامی ایران کشوری قدرتمند در عرصه نظام بین المللی است، افزود: اگر دشمنان لحظه ای در برآورد هزینه و فایده  احساس می کردند می توانند این ملت و کشور را مغلوب کنند مسلما تردیدی به خود  راه نمی دادند.

 وی گفت: امروز  اگر این امرشکل نگرفته نه  به دلیل مقید بودن آنها به حقوق بین المللی بلکه به خاطر قدرت و اتحاد ملی ایرانیان است.

 وی اظهار کرد: تمام راهبرد دشمنان  برای شکستن هیمنه و اقتدار نظام در آن است که از نارضایتی های اجتماعی و زمینه های واگرایی در داخل کشور در راستای مطامع خود  بهره گیرند ، آنها قدرت ایجاد موج و بحران برای کشور را از بیرون ندارند.

وی عنوان کرد: امروز اگر کسی دل در گرو نظام دارد و به این ملت و کشور علاقمند است باید به عرصه حل مسائل و مشکلات مردم وارد شده ودر این راستا  کمک و مساعدت کند.

وی توضیح داد: طی نشستی با برخی گروه ها و جناح های دارای نقد به دولت اعلام کردیم که خواهان استفاده  از ظرفیت های علمی ،تجربی ، فرهیختگی، دانشی گروه ها و جناح های مختلف در راستای حل مسائل استان هستیم که این امرمی تواند زمینه همفکری های بیشتر ،همدلی ، همراهی و همسویی توان و ظرفیت ها و به تبع آن توسعه و رونق را فراتر از گرایشات حزبی و جناحی در پی داشته باشد.

وی تصریح کرد: تا پیش از این  فرصت اینکه این گروه های چپ و راست و معتدل در کنار هم بنشینند و درمباحث غیر سیاسی بحث و تبادل نظر کنند، کمتر فراهم شده است.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر همدلی و همزبانی دولت و ملت و تاکید مضاعف تر بر اینکه این شعار رویکرد است و محدود به یک سال نیست، افزود: اما این همدلی و همزبانی  کی و کجا محقق می شود؟

وی با اشاره به گزارش صندوق بین المللی پول از رشد 81 میلیارد دلاری تولید ناخاصل داخلی ایران و قرارگیری کشورمان  در رده شانزدهم اقتصاد دنیا و یا ارتقا ایران از نظر ریسک اقتصادی و سرمایه گذاری از رتبه هفتم بعد از 10 سال به رتبه ششم و در سال 2017 به رتبه پنجم، افزود: همه اینها بیانگر حرکت کشور در مسیر پیشرفت و توسعه است اما متاسفانه ما نمی توانیم به خوبی با جامعه و مردم ارتباط برقرار کرده و اطلع رسانی کنیم و در مقابل عده ای هم دایم با سیاه نمایی ها ،ناامیدی را در بین مردم پمپاژ می کنند.

وی اظهار کرد: در خراسان رضوی همه شاخص اقتصادی ، عمرانی و زیربنایی وروبنایی در سال 92 مشخص است وبررسی و مقایسه ای آنها با امروز در همه حوزه هااعم از اشتغال و اقتصاد ، عمرانی و زیربنایی چون ، گازرسانی ، آب رسانی و مراکز بهداشت،  تخت های بیمارستانی ، دانشگاهی و غیره بیانگر به روشنی روند رو به توسعه و پیشرفت استان را نشان می دهد.

وی تصریح کرد: همچنین مقایسه و آنالیز قیمت ها موضوعی که با عنوان گرانی مورد نقد برخی است با سالهای 89 تا 92  ،آیا بیانگرجهش فاحشی است ؟

وی با بیان اینکه امروز عده ای بر طبل دشمنان می کوبند ، افزود: در بحث اجرایی مشکلاتی وجود دارد و نقدهایی هم وارد است اما به حدی نیست که امروز بزرگنمایی و سیاه نمایی می شود.

استاندار ادامه داد: طرح این مباحث بیشترجنبه تخریبی و گسترده یافت که با ادامه آن بعد از انتخابات نه تنها محدود به دولت نشد که دامنه آن به همه قوا و حاکمیت گسترش یافت.

رشیدیان تصریح کرد : اشتباه بزرگ آن است که عده ای فکر می کنند اگر یک قوه را تخریب کنند سایر اجزا نظام تقویت می شود در حالیکه همه اجزا و بخش های نظام بهم پیوسته هستند و همین تخریب ها خود زمینه ساز ناامیدی و سوء استفاده دشمنان شد.

وی عنوان کرد: در واقع طی  حوادث اخیر به نوعی مواجه با یک همزمانی و همپوشانی بین تخریب های عده ای در درون کشور و گروه های معاند ودشمنان نظام شدیم .

وی با بیان اینکه همه ما هر یک به نوعی در بروز این وقایع سهیم و مسئول هستیم، گفت: آنچه باعث بهبود و حرکت جامعه به سمت توسعه و پیشرفت توام با شادابی و نشاط می شود  همدلی و اتحاد برای سازندگی کشورو توسعه  امید به آینده است .

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: امروز در بخش های اجرایی و حوزه های دارای مسئولیت باید عملیاتی تر و مستقیم تر برای حل معضلات و مشکلات مردم وارد عمل شویم ودر این میان نقش فرمانداران در تعامل و پیگیری مسائل مردم بسیار مهم است.

وی تصریح کرد: باید با نظارت و پیگیری مصوبات و گسترش تعاملات اجتماعی و اطلاع رسانی صحیح و شفاف و  ایجاد نشاط و حرکت در مردم، احساس همدلی و امید به آینده جایگزین احساس ناامیدی و عدم اعتماد شود .

وی با بیان اینکه باید ارزش های اخلاقی و تفکر اصیل ایرانی - اسلامی را در جامعه تقویت کرده و محبت و هم نوع خواهی را در درون جامعه افزایش دهیم ، ادامه داد : باید جای ضد هنجارهایی چون خودخواهی و انفعال را به ارزشهایی چون  دیگر خواهی و شادابی و امید داد  که این خود به استحکام بیشتر نظام اجتماعی می انجامد.

وی تاکید کرد: باید با بی عدالتی ، تجمل گرایی و دروغ پردازی و چاپلوسی به عنوان ضد ارزش به شدت مقابله شود و اجازه رشد روحیه تملق و چاپلوسی در هیچ جزئی از بخش ها و دستگاه ها داده نشود.

 وی تصریح کرد: باید بتوانیم از ظرفیت ها و امکانات کشور و نظام به نفع مردم و ملت در راستای توسعه بهره گیریم در این خصوص ظرفیت های بالقوه بسیاری در استان وجود دارد.

استاندارتصریح کرد: همچنین نسبت به گسست بین نسلی باید حساس بوده و در راستای تقویت ارتباط والدین و فرزندان و نیز مردم با دولتمردان برنامه ریزی شود به گونه ای که همگان احساس سهیم بودن در توسعه و پیشرفت کشور را داشته و ضرورت حفظ امنیت و آرامش در درون نظام در همه تقویت شود و مدیران اجرایی و دستگاه ها نیز فعال تر از قبل نسبت به اداره امور و تعامل با مردم گام بردارند

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز