مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین خبر داد:

رکورد زنی مصرف گاز در قزوین در پی برودت هوا

۱۳۹۶/۱۱/۰۹ - ۱۳:۳۱:۵۱
کد خبر: ۶۶۹۶۱۴
بوشهری از افزایش چشمگیر میزان مصرف گاز در پی برودت هوا و ثبت رکورد بی سابقه در این زمینه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، "اسماعیل مفرد بوشهری" مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین با اعلام این خبر گفت: با ورود سامانه هوای سرد و بارش برف و افزایش برودت هوا در استان قزوین، مصرف گاز طبیعی به مرز 16میلیون مترمکعب در روز رسید و رکورد زد.

مفرد بوشهری اظهار کرد: در 48ساعت گذشته در بخش های مختلف استان در مجموع 31میلیون و 91هزار متر مکعب گاز مصرف شده است که از این میان سهم بخش خانگی و صنعتی 22میلیون و 760هزار متر مکعب بوده است که در مقایسه با مصرف دو روز قبل آن که 21میلیون متر مکعب بود، شاهد رشد 7درصدی مصرف گاز بوده ایم.

وی این میزان مصرف را بیشترین مقدار مصرف روزانه استان در سال1396 اعلام کرد که نشان از کاهش دما و افزایش چشمگیر مصرف گاز توسط مشترکین دارد.

بوشهری با بیان این مطلب که مدیریت مصرف گاز توسط مشترکین خانگی و صرفه جویی می تواند نقشی مهم و تاثیر گذار در استمرار فرآیند گازرسانی در تمام نقاط کشور داشته باشد گفت: دمای مطلوب و توصیه شده برای منازل مسکونی دمای 18 تا 21درجه می باشد که رعایت این محدوده دمایی می تواند مصرف بهینه گاز را به دنبال داشته باشد.

 وی همچنین پوشیدن لباس های متناسب با فصل سرما، خاموش کردن وسایل گاز سوز در اتاق هایی که استفاده نمی شوند و مسدود کردن دریچه های کولر را از دیگر راهکارهای موثر در موضوع صرفه جویی گاز دانست که می تواند شرایط را برای بهره گیری همه هموطنان از گرمای گاز فراهم کند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز