وزیر اطلاعات:

ملت ایران در همه عرصه‌ها سرود پیروزی سر می‌دهد

۱۳۹۶/۱۱/۲۲ - ۲۳:۲۱:۴۱
کد خبر: ۶۷۵۹۴۹
ملت ایران  در همه عرصه‌ها سرود پیروزی سر می‌دهد
دشمنان ملت ایران بدانند که خواب‌های آنان برای متزلزل کردن انقلاب اسلامی هیچ‌گاه تعبیر نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛  مراسم راهپیمایی مردم کرمانشاه در چهارراه بسیج این شهر با تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با حضور وزیر اطلاعات آغاز شد.

photo_2018-02-11_21-04-21

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات گفت: ملت ایران با هدایت‌های رهبر معظم انقلاب در همه عرصه‌ها سرود پیروزی سر می‌دهد.

وی افزود: دشمنان ملت ایران بدانند که خواب‌های آنان برای متزلزل کردن انقلاب اسلامی هیچ‌گاه تعبیر نخواهد شد.

وزیر اطلاعات گفت: ملت ایران با هدایت‌های رهبر معظم انقلاب راه خود را ادامه خواهد داد و پرچم پرافتخار انقلاب را به دست صاحب اصلی اش امام زمان (عج) خواهد سپرد.

علوی ادامه داد:  پیروزی انقلاب اسلامی وعده خداوند متعال است.

وی افزود: پیروزی انقلاب اسلامی وعده خداوند متعال به ملتی بود که برای رسیدن به اهداف و آرمان‌های خود پایمردی و استقامت کردند و در این راه زحمات زیادی را متحمل شدند و شهید دادند.

وزیر اطلاعات به شروع نهضت حضرت امام (ره) در سال‌های 41 و 42 اشاره کرد و گفت: حضرت امام در آن زمان با بیانات و سخنرانی‌های خود ملت ایران را نسبت به ظلم و ستم رژیم طاغوت آگاه می‌کردند و با این افشاگری‌ها، اقشار مختلف به صف مبارزه علیه رژیم شاه پیوستند.

علوی ادامه داد: در سال 42 که رژیم طاغوت قیام ملت ایران را سرکوب کرد فکر می‌کردند نقطه پایان اعتراض‌ها و مخالفت‌ها علیه رژیم است در حالی که جرقه‌های انقلاب از آن زمان زده شد.

وی افزود: در آن سال‌ها شرایط داخلی و خارجی برای پیروزی انقلاب فراهم نبود اما امام (ره) بسترهای مبارزه را فراهم کردند و 15 سال بعد از آن یعنی در سال 57 نتیجه داد.

وزیر اطلاعات گفت: انقلاب اسلامی از مصادیق اصلی نصرت خداوند متعال در لحظه ناامیدی است و در سال 57 کسی فکر نمی‌کرد اما با پشتوانه مردم و بدون حمایت کشورهای خارجی بتواند علیه رژیم طاغوت قیام کند و به پیروزی برسد.

علوی ادامه داد:  تحلیلگران سیاسی آن زمان وقوع انقلاب را پیش‌بینی نکرده بودند و کسی فکر نمی‌کرد ملت ایران بتواند در مقابل رژیم طاغوت به پیروزی برسد و آن را غیرممکن می‌دانستند.

وی به نفوذ کلام حضرت امام (ره) در میان اقشار مختلف مردم نیز اشاره کرد و افزود: بعد از افشاگری‌ها و روشنگری‌های حضرت امام علیه رژیم طاغوت اقشار مختلف با امام (ره) همراهی کردند.

وزیر اطلاعات از حوزه، دانشگاه و بازار به عنوان پایگاه‌های اصلی انقلاب اسلامی نام برد و گفت: حضرت امام (ره) علما و روحانیون را به مبارزه علیه رژیم طاغوت فراخواند و با روشنگری در مورد ظلم و ستم‌های این رژیم علیه ملت ایران از آنان خواست به صف مبارزین بپیوندند.

علوی ادامه داد: دانشگاهیان مخاطب دیگر بیانات امام (ره) بود که  دانشگاه در آن زمان در دست لیبرال‌های طرفدار غرب و یا کمونیست‌های طرفدار شوروی بود و بچه مسلمانان جایگاهی در دانشگاه‌ها نداشتند اما روشنگری‌های امام باعث شد که دانشجویان مسلمان بپا خیزند و با امام همراهی کنند.

وی به نقش بازار و هیأت موتلفه اسلامی در شکل‌گیری مبارزه علیه طاغوت اشاره کرد و افزود: بازاریان نیز با امام به خوبی همراهی کردند و توانستند نقش موثری در مبارزه داشته باشند.

وزیر اطلاعات گفت: در آن زمان شرق و غرب از رژیم شاه حمایت می‌کرد و کسی فکر از بین رفتن رژیم طاغوت را نمی‌کرد و امام با توکل به خداوند، همراهی ملت و بدون حمایت کشورهای خارجی توانست بر این رژیم ستگر غلبه کند.

علوی تکیه شاه را به دولت آمریکا و رئیس جمهوری وقت آن دانست و گفت: امام (ره) در سخنرانی‌های خود به روشنگری در باره دخالت آمریکا در امور داخلی کشورمان می‌پرداخت و تمام بدبختی‌های ملت ایران را از ناحیه آمریکا می‌دانست و این بیانات تاثیر بسزایی در از بین بردن وجهه آمریکا و رئیس جمهورش در نزد ملت ایران داشت.

وی به تاثیرگذاری انقلاب اسلامی در منطقه پرداخت و افزود: این تاثیرگذاری موجب برملا شدن نقشه‌ها و توطئه‌های استکبار در منطقه شده است.

وزیر اطلاعات گفت: شکست نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان در منطقه که جدیدترین آن داعش بود را ثمره انقلاب اسلامی است و تاثیرگذاری انقلاب اسلامی منطقه را فرا گرفته و هر روز به پیروزی‌های جبهه اسلام در منطقه افزوده می‌شود.

علوی ادامه داد: سرود پیروزی با هدایت‌های رهبر فرزانه انقلاب و هدایت‌های امام گونه ایشان در حال سر دادن است.

وی افزود: اقتدار انقلاب اسلامی از دیگر وعده‌های خداوند است و هر ملتی که در راه آرمان‌های خود استقامت و پایمردی داشته باشد به پیروزی می‌رسد.

وزیر اطلاعات در این سخنرانی از علما، روحانیون، شخصیت‌های برجسته، شهدا، ایثارگران و مردم با فرهنگ و غیور کرمانشاه یاد کرد و گفت: این مردم در دوران انقلاب بخصوص دفاع مقدس، فداکاری ها و جانفشانی‌های زیادی کردند و جانانه از کیان اسلام و انقلاب دفاع کردند.

علوی همچنین یادی از احمد عزیزی شاعر انقلاب کرد و افزود: در سفر قبلی بنده به کرمانشاه در بیمارستان بر بالین این شاعر انقلابی حاضر شدم و امروز که این عزیزان در بین ما نیستند باید یاد آنها را گرامی بداریم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز