رئیس دانشگاه علمی کاربردی لرستان:

فرهنگ مدرک گرایی امروزه در کشور نهادینه شده است/ تحصیل بیش از ۱۲هزار دانشجو

۱۳۹۶/۱۱/۲۴ - ۱۲:۵۷:۲۶
کد خبر: ۶۷۶۷۲۹
فرهنگ مدرک گرایی  امروزه در کشور نهادینه شده است/ تحصیل بیش از ۱۲هزار دانشجو
"سعید فرح‌بخش" از تحصیل بیش از ۱۲هزار دانشجو در دو مقطع کاردانی و کارشناسی در ۱۶۷ کدرشته و در ۳۰مرکز آموزش علمی‌کاربردی در لرستان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان؛ فرح ‎ بخش در حاشیه بازدید محمدرضا ملکشاهی ‎ راد، نماینده مردم خرم ‌ آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی از دانشگاه علمی کاربردی استان اظهار کرد: رشته ‌ های این دانشگاه کاربردی و خاص ‎ بوده به ‎ طوری ‎ که دانشجویان بعد از فارغ ‎ التحصیلی می ‌ توانند مشغول بکار شوند چون به طور عملی با رشته دانشگاهی خود آشنا می‌شوند و آموزش‌های لازم را می ‌ بینند.

وی افزود: رشته‌های دانشگاه علمی کاربردی براساس نیاز بازار تدوین و اجرا می ‌ شوند و در صورت اشباع حذف شده و رشته ‌ های کاربردی‌تر راه ‌اندازی خواهد شد.

فرح‌بخش با اشاره به این‌که فرهنگ مدرک گرایی از قبل وجود داشته اما امروزه در کشور نهادینه شده است، تصریح  کرد: در آمریکا تنها 15 درصد دانش ‎ آموزان وارد دانشگاه ‎ ها می ‌‌‌شوند در حالی ‎ که در ایران تقریباً همه دانش ‎ آموزان با توجه به فرهنگ مدرک گرایی تمایل به ادامه تحصیل در دانشگاه دارند.

وی  با بیان این‌که کلینیک مشاوره اشتغال و کارآفرینی این دانشگاه به تازگی راه ‎ اندازی شده است، خاطرنشان کرد: این مرکز با هدف ارائه مشاوره‌های شغلی به دانش آموختگان، دانشجویان و متقاضیانی که درصدد راه‌اندازی کسب و کار جدید هستند و همچنین به متقاضیانی که نیاز به مشاوره شغلی جهت رفع مشکلات و موانع کسب و کار دارند، مشاوره می‌دهد

این مسئول بیان کرد: در حال حاضر  بیش از 12هزار دانشجو در دو مقطع کاردانی و کارشناسی در  167 کدرشته و در 30مرکز آموزش علمی‌کاربردی  تحصیل می‌نمایند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز