استاندار قزوین تاکید کرد:

لزوم مقابله جدی با معظل اعتیاد

۱۳۹۶/۱۱/۲۶ - ۱۲:۲۸:۵۶
کد خبر: ۶۷۷۶۱۹
لزوم مقابله جدی با معظل اعتیاد
استاندار قزوین بر لزوم مقابله جدی با معظل اعتیاد با توجه به همه گیر بودن آن و در معرض خطر بودن گروه های سنی مختلف تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، "عبدالمحمد زاهدی" استاندار قزوین در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با بیان این مطلب افزود: هیچ احدی نباید خود را از خطر اعتیاد به مواد مخدر در امان و مصون بداند و همواره از این تهدید بایستی احساس خطر کنیم و به دنبال راهکار اساسی برای مبارزه و ریشه کن کردن اعتیاد در جامعه باشیم.

استاندار قزوین ادامه داد: اعتیاد به مواد مخدر ریشه روانی دارد و صرفا عواملی مانند مشکلات اقتصادی علت بروز این مشکل نمی تواند باشد.

زاهدی با تاکید براینکه پیشگیری و فرهنگ سازی مهم ترین شیوه ریشه کنی اعتیاد در جامعه است افزود: توجه به آموزش امر مهمی در راستای پیشگیری از مواد مخدر است که باید در دستور کار برنامه ریزان و دست اندرکاران قرار گیرد و عواقب اعتیاد به مواد مخدر در قالب فیلم های کوتاه و سایر شیوه ها به این قشر حساس بازگو شود تا با شیوه های مناسب فرهنگ سازی در جریان ابتلا به این بلای خانمانسوز و خطرناک قرار نگیرند.

استاندار قزوین افزود: بیشترین و قوی ترین برنامه ها می بایست در حوزه ی پیشگیری باشد و طراحی برنامه های نشاط آور برای جوانان و نوجوانان یکی از راهکارهای ضروری در این بخش است و ما باید این واقعیت را بپذیریم که  جامعه ما به ویژه این اقشار بیشتر نیاز به شادی دارند.

زاهدی با تاکید برضرورت اجرای جنگ های شادی برای نوجوانان و جوانان ادامه داد: برگزاری جنگ های شادی در جامعه باید علنی باشد تا از شادی های غیر علنی و آسیب زا جلوگیری گردد و جوانان و نوجوانان انرژی و احساسات خود را در این مکان های عمومی و به شیوه های سالم تخلیه کنند.

استاندار قزوین تاکید کرد: تا کارگروهی با دستور کار مشخصی تشکیل گردد تا با برنامه ریزی های فرهنگی، هنری و ورزشی برای پرکردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در سال آینده  برنامه هایی را در استان طراحی و اجرایی سازد.

وی از کمیته قضایی و حقوقی نیز خواست تا خلاهای قانونی را در امر مبارزه و پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر احصا و اعلام کنند تا اقدام لازم در این خصوص انجام شود.

در این جلسه حاضران به بیان نظرات و پیشنهادهایی در خصوص راهکارهای مبارزه و پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر پرداختند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز