استاندار اردبیل :

احیای گردشگری زمستانی و مدرن سازی آبگرم های معدنی در اردبیل

۱۳۹۶/۱۱/۲۸ - ۱۲:۴۵:۴۰
کد خبر: ۶۷۸۳۰۰
احیای گردشگری زمستانی و مدرن سازی آبگرم های معدنی در اردبیل
استاندار اردبیل با تشریح برخی از برنامه ها و اقدامات در این استان گفت که احیای گردشگری زمستانی و مدرن سازی آب های گرم معدنی بعنوان یکی از محورهای توسعه استان پیگیری و عملیاتی می شود.

به گزارش برنا،مهندس اکبر بهنام جو افزود: آب ‌های گرم معدنی موجود جوابگوی گردشگران داخلی و خارجی نیست و ایحاد مجتمع های درمانی مجهز پیگیری می شود و هم اکنون نیز سرمایه گذاری برای ایجاد 2 آبگرم مدرن و پیشرفته در استان در جریان است.

وی بیان کرد: مجتمع های آبگرم در استان می بایست دارای پزشک و تجهیزات مدرن درمانی باشند و در این راستا توافق ایجاد رشته های آب درمانی در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اخذ شده اما تا راه اندازی و تربیت متخصصان این رشته ، اعزام پرشکان به کشورهای پیشرفته دنبال می شود.

او با بیان اینکه در یک افق سه ساله قرار است 200 نفر از پزشکان این استان برای طی دوره های آموزشی به خارج اعزام شوند، افزود: در مرحله نخست سال آینده 50 پزشک برای این منظور به یکی از کشورهای خارجی اعزام خواهند شد.

مهندس بهنام جو همچنین به تلاش برای خارج کردن گردشگری استان از تک فصلی بودن و احیای گردشگری زمستانی گفت: برای این منظور 2 پیست اسکی در آلوارس سرعین ، 2 پیست اسکی در مشگین شهر و یک پیست در اندبیل خلخال راه اندازی و فعال می شوند.

او از راه‌ اندازی تله ‌کابین آلوارس ، تکمیل و احداث هتل در این منطقه و حضور یک سرمایه‌گذار جدید در آلوارس برای تجهیز این منطقه خبر داد و گفت: به جد دنبال این هستیم تا زمستان اردبیل با جاذبه های ورزشی و گردشگری مسافران داخلی و خارجی را به سوی خود جذب کند.

وی ظرفیت‌ های شهرستان های محتلف استان را در گردشگری بی ‌نظیر خواند و اظهار کرد: در گرمی سد گیلارلو و نوار مرزی به عنوان مکان احداث دهکده سلامت ، در پارس‌آباد دریاچه شهید غفاری و در بیله ‌سوار گردشگری سلامت و در جنوب این استان نیز تقویت امکانات بوم ‌گردی در کنار آبگرم گیوی و حمام سنگی و در نمین منطقه فندقلو از بهترین شرایط و امکانات برای رونق گردشگری برخوردار هستند.

 

** در تامین اعتبار راه آهن مشکلی نداریم

استاندار اردبیل با اشاره به اهمیت طرح راه آهن اردبیل - میانه و اردبیل - پارس آباد مغان گفت: در ارتباط با راه آهن اردبیل - میانه وعده سه ساله برای تکمیل این طرح پابرجاست و با وجود سختی کار مصمم به اجرای آن هستیم و از اول اردیبهشت ماه سال آینده روزشمار اجرای طرح در دید شهروندان استان قرار خواهد گرفت.

بهنام جو اضافه کرد: با همراهی نمایندگان استان اردبیل از منابع مختلف نسبت به تامین اعتبار این طرح اقدام شده و اخیرا نمایندگان استان نیز 400 میلیارد ریال برای طرح تامین اعتبار کرده اند.

وی گفت: علاوه بر اعتبار تخصیصی، تلاش برای تامین اعتبار از صندوق توسعه ملی در جریان است ضمن اینکه پیش‌ بینی می‌ شود 300 تا 400 میلیارد ریال تمین اعتبار برای این طرح در ماه ‌های آتی انجام شود تا راه آهن اردبیل - میانه سرعت اجرایی بیشتری به خود بگیرد.

استاندار اردبیل همچنین به طرح راه آهن اردبیل - پارس آباد مغان اشاره کرد و افزود: مطالعات این طرح در سال 97 انجام و عملیات اجرایی آن نیز از سال 98 در 2 شاخه به سمت مشگین‌ شهر و همچنین گرمی ، پارس‌ آباد و بیله ‌سوار اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

وی همچنین در مورد راه ‌های استان و چهار خطه کردن جاده اردبیل - آستارا و اردبیل - سرچم گفت: با اتمام مطالعات این طرح ها در 6 ماهه اول سال‌ آینده اجرای آنها از نیمه دوم آغاز خواهد شد.

وی بیان کرد: تلاش می شود در یک برنامه سه ساله 200 کیلومتر بزرگراه در استان احداث شود تا زیرساختی مناسب برای ترانزیت کالاها و تولید محصولات متنوع شمال استان اردبیل باشد.

مهندس بهنام جو افزود: پیش‌بینی می شود سالی 40 تا 50 کیلومتر بزرگراه در این استان احداث شود ضمن اینکه در 2 تا 3 سال سال آینده نیز جاده کلور – درام که راه ارتباطی اردبیل را با مرکز کشور تا 70 کیلومتر کاهش می‌دهد آماده بهره‌ برداری شود.

 

** سامانه اشتغال از ابتدای 97 راه‌ اندازی می ‌شود

رئیس کارگروه اشتغال استان اردبیل از راه ‌اندازی سامانه اشتغال از ابتدای سال آینده خبر داد و اظهار کرد: در یک ماه آینده مقدمات این کار فراهم می ‌آید تا به تدریج از اول سال آینده با راه ‌اندازی سامانه اشتغال به صورت دقیق اشتغال ایجاد شده را رصد کنیم.

وی اضافه کرد: ایجاد 20 هزار فرصت شغلی در سال را در برنامه داریم و با توجه به آمار بیکاران این استان که 65 هزار نفر هستن با جذب سرمایه‌ گذاران و تسهیل امور در یک فرصت سه ساله می‌ توان برای این افراد فرصت های شغلی مناسب ایجاد کرد.

وی حل مشکلات و موانع پیش ‌روی سرمایه ‌گذاران را در صدور موافقت نامه ‌های اصولی و فرآیند پرداخت تسهیلات یادآور شد و بیان کرد: نمونه عملی تسهیل این فرآیند در گرمی و در کارخانه شیرآلات آویسا اتفاق افتاد و برای سرمایه‌ گذار در کمتر از 21 روز مجوز صادر شد و به جای کلنگ‌ زنی با بتن ‌ریزی عملا عملیات اجرایی این طرح از امروز شروع شد.

بهنام جو به سفرهای متعدد خود در ایام‌ الله دهه فجر به شهرستان‌ های استان اشاره کرد و افزود: در این سفرها در کنار افتتاح طرح ها و دیدارهای مردمی سعی شد تا جلسات اقتصاد مقاومتی آنها برگزار شود تا در جریان آخرین روند اجرای طرح ‌های اقتصاد مقاومتی و همچنین حوزه کشاورزی ، صنعتی و گردشگری قرار بگیریم.

وی به افتتاح 792 طرح عمرانی ، خدماتی ، بهداشتی و درمانی ، صنعتی و گردشگری را در دهه فجر در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: این طرح ها با سرمایه‌ گذاری هفت هزار و 500 میلیارد ریال در نقاط مختلف استان به بهره‌ برداری رسید.

استاندار اردبیل وفاق و همدلی مسئولان اجرایی استان را برگ برنده در توسعه همه‌ جانبه استان ذکر کرد و گفت: این وفاق که برگرفته از پیام اصیل انقلاب است سبب شده تا ما بسیاری از کارها را به شایستگی و توان مضاعف به پیش رود.

 

** کاهش 50 درصدی قیمت زمین در نواحی صنعتی اردبیل

مهندس بهنام جو ادامه داد: هیچ اداره و نهادی حق ندارد بدون دلیل سرمایه‌ گذار را در مسیر صدور مجوز بیش از 20 روز معطل کند و حتی مقرر شده در کمتر از این زمان صدور مجوزها و فرآیند پرداخت تسهیلات مدنظر قرار گیرد.

وی ادامه داد: در حمایت از سرمایه ‌گذاران قرار شده قیمت زمین در نواحی صنعتی اردبیل50 درصد کاهش یابد و ما در رضی این کار را به عینه انجام دادیم.

استاندار اردبیل یکی از زیرساخت‌های مهم استان را منطقه ویژه اقتصادی نمین اعلام کرد و گفت: هر چند قرار بود از اول تابستان سال آینده واگذاری زمین به واحدهای مستقر در این منطقه آغاز شود اما در دهه فجر کارخانه تولید کریستال سلامت با یک هزار و 900 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و اشتغال یک هزار نفر آغاز شد.

مهندس بهنام جو در مورد 2 واحد نساجی و ذوب‌ آهن و تلاش برای خروج آنها از رکود بیان کرد: با رایزنی بانک‌ های عامل به ویژه بانک ملی و صادرات دنبال سرمایه‌ گذاری هستیم تا سبلان پارچه و ذوب آهن را از این وضعیت نابسامان رهایی داده و با شروع به کار دوباره آنها زمینه اشتغال چهار هزار نفر فراهم آید.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه شیلات نیز قرار است در پایاب سد خدا آفرین با کارهای مطالعاتی و پژوهشی در سه سال آینده ظرفیت تولید آبزیان استان به 30 هزار تن ارتقا یابد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز