دردسرهای ۲۵هزار خانوار سرپل‌ذهابی در باران

۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۰۹:۴۱:۰۶
کد خبر: ۶۷۸۶۹۴
دردسرهای ۲۵هزار خانوار سرپل‌ذهابی در باران

به گزارش خبرگزاری برنا؛ بارندگی‌های شدید چند روز اخیر و مشکلاتی برا

64461

ی زلزله‌زدگان ایجاد کرده و کمپ‌هایی را برای جابه‌جایی چادرهای مردم در نظر گرفتیم، اما بیشتر مردم حاضر به جابه‌جایی نشدند.

 

اکبر سنجابی فرماندار سرپل‌ذهاب درباره آخرین وضعیت آبگرفتگی چادرها و کانکس‌های زلزله‌زدگان این شهرستان با بیان مطلب بالا، اظهار کرد: شدت بارندگی بسیار زیاد بود و چون برخی از چادرها و کانکس‌ها در محل خوبی برپا نشده بودند، آب وارد آنها شد.

وی ادامه داد: در نواحی مختلفی آبگرفتگی و ورود آب به داخل چادرها را داشتیم که از مهم‌ترین آنها می‌توان به کمپ روبروی ستاد مدیریت بحران، محله فرهنگیان و ... نام برد.

فرماندار سرپل‌ذهاب گفت: از قبل محل‌هایی برای جابه‌جایی مردم مشخص شده بود و به آنها هشدار دادیم که جابه‌جا شوند، ولی بسیاری از مردم به دلیل آن که می‌خواهند به خانه‌های خود نزدیک باشند حاضر به جابه‌جایی نشدند.

سنجابی ادامه داد: برای افرادی که آب وارد چادرهای آنها شد نیز چادرهای جایگزین در جای مناسب برپا شده است.

وی افزود: در موارد بسیار معدودی ورود آب به کانکس‌ها را هم داشتیم، اما بیشتر چادرها آسیب دیدند.

فرماندار سرپل‌ذهاب از تلاش همه دستگاه‌ها برای رفع آبگرفتگی معابر هم خبر داد و گفت: از شهرستان‌های همجوار مانند دالاهو، قصرشیرین و حتی مرکز استان کرمانشاه ماشین‌آلات لازم از جمله کف کش برای ما ارسال شده است.

سنجابی ادامه داد: نیروهای امدادی هلال‌احمر و آتش‌نشانی و هچنین ارتش و سپاه هم در آماده باش و کنار مردم هستند.

وی به تداوم بارش‌ها اشاره کرد و افزود: از افرادی که در کانکس و چادر به سر می‌برند تقاضامندم که از مسیل رودخانه‌ها و جایی که خطر آبگرفتگی دارد دور باشند .

فرماندار سرپل‌ذهاب گفت: آماده باش نیروهای امدادی نیز همچنان ادامه دارد.

سنجابی ادامه داد: درباره تامین سوخت مورد نیاز مردم هم اطمنیان داد که مشکلی وجود ندارد.

وی از تاثیر بارندگی شدید بر ساختمان‌های آسیب دیده هم ذکر کرد و افزود: مواردی داشتیم که به دلیل بارندگی شدید بخش‌هایی از ساختمان ریزش کرده، اما به کسی آسیب وارد نشده است.

فرماندار سرپل ذهاب گفت: تعداد خانوارهایی که در زلزله منازل آنها آسیب دید و اکنون در اسکان موقت به سر می‌برند حدود 25 هزار خانواراند که اکنون در چادر و کانکس به سر می‌برند.

سنجابی ادامه داد: از این تعداد هشت هزار خانوار در روستاها و مابقی در شهر است.

وی افزود: بیش از 10 هزار کانکس بین زلزله‌زدگان شهرستان سرپل‌ذهاب توزیع دشده است.

فرماندار سرپل‌ذهاب گفت: روستاها هفت‌هزار کانکسو در شهرها با کانکس‌های اهدایی خیرین حدود 3500 دستگاه کانکس توزیع شده است.

سنجابی ادامه داد: در مناطق شهری پنج‌هزار خانوار واجد شرایط دریافت کانکس بودند که 3500 خانوار وجه نقد دریافت کردند.

وی افزود: بسیاری از خانوارهایی که واحد آنها تعمیری نوع دو و سه بوده  تسهیلات گرفتند و با تعمیر منازل به خانه خود برگشتند، اما تعداد آنها کم است.

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز