سرپرست فرمانداری خبر داد:

سهم ۹۰ درصدی محلات از صادرات ماهیان زینتی در کشور

۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۱۴:۵۱:۴۸
کد خبر: ۶۷۹۰۱۷
سهم ۹۰ درصدی محلات از صادرات ماهیان زینتی در کشور
سرپرست فرمانداری محلات گفت: محلات علاوه بر اینکه به پایتخت سنگ ایران و بام گل و گیاه کشور شهرت دارد در زمینه آبزی پروری نیز ظرفیت های بالایی دارد.

به گزارش برنا از اراک ، محمد کردی در آیین آغازین همایش ملی آبزی پروری افزود: سال گذشته 11 میلیون قطعه ماهی زینتی درمشاغل خانگی و صنعتی محلات تولید شده و 90 درصد از صادرات کشور در حوزه ماهیان زینتی متعلق به محلات است.

وی گفت: جانمایی دومین شهرک ماهیان زینتی کشور در محلات انجام شده و این شهرک در زمینی به وسعت 17 هکتار ایجاد می شود.

سرپرست فرمانداری محلات خاطرنشان کرد: 60 میلیارد ریال اعتبار از سفر ریاست جمهوری برای احداث شهرک ماهیان زینتی محلات مصوب شده که تاکنون تخصیص نیافته است.

کردی اظهار کرد: ظرفیت اسمی این شهرک سالانه 10 میلیون قطعه است که در قالب 21 واحد پرورشی شکل می گیرد و با راه اندازی واحدهای آن، 200 فرصت شغلی ایجاد می شود.

وی گفت: در کنار این شهرک آبزی پروری ،استخر تفریحی، ساختمان اداری، آزمایشگاه، سالن قرنطینه، باغ پرندگان، مسجد، ساختمان آموزش و آکواریوم عمومی نیز پیش بینی شده است.

کردی افزود: راه اندازی مرکزی برای پرورش پرندگان زینتی نیز در محلات دردست پیگیری است تا این شهرستان علاوه بر ماهی زینتی در حوزه پرورش پرندگان زینتی نیز به قطب کشوری تبدیل شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز