امام جمعه قزوین:

حضرت فاطمه (س) درمنظر خدا خیر کثیر است

۱۳۹۶/۱۱/۳۰ - ۱۲:۵۳:۲۹
کد خبر: ۶۷۹۴۲۲
حضرت فاطمه (س) درمنظر خدا خیر کثیر است
آیت‌ الله عبدالکریم عابدینی گفت: حضرت فاطمه(س) بزرگ بانوی عالم هستی در منظر خدا بمنزله خیر کثیراست.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، آیت‌ الله "عبدالکریم عابدینی" نماینده ولی ‌فقیه و امام جمعه قزوین در جمع اساتید و دانشجویان دانشگاه رجا با اشاره به مقام و منزلت حضرت صدیقه کبری(س) اظهار کرد: خداوند همه عالم هستی را متاع قلیل نامیده اما حضرت فاطمه(س) را خیر کثیر معرفی کرده‌ اند که نشان از جایگاه و مقام والای ایشان در منظر خدا دارد.

آیت ‌الله عابدینی اذعان کرد: وقتی پسر پیغمبر(ص) از دنیا رفت، دشمنان آن حضرت به جای اینکه به ایشان تسلیت بگویند، آن را بهانه ‌ای برای آزار رسول گرامی اسلام(ص) قرار داده و به ایشان تبریک گفتند.

وی تصریح کرد: خداوند عالم هستی را با همه بزرگی که دارد، متاع قلیل معرفی کرده است اما وقتی راجع به صدیقه کبری (س) سخن می‌ گوید، ایشان را خیر کثیر معرفی می‌ کند و به رسول گرامی اسلام (ص) می ‌فرماید ما به تو خیر کثیر عنایت کردیم.

امام جمعه قزوین بیان کرد: خداوند حکمت را نیز خیر کثیر معرفی می‌کند و می‌ فرماید به هر کسی حکمت عنایت کنیم در حقیقت به او خیر کثیر عطا کرده ‌ایم و این الگویی که خداوند از عالم هستی تعریف کرده ‌اند نشان می ‌دهد دنیا ماندگاری ندارد و در چارچوب خیر کثیر قرار نمی‌ گیرد.

نماینده ولی‌ فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: حضرت ابراهیم (ع) به بت پرستان گفت خورشید، ماه و ستاره ‌ای که شما می ‌پرستید ماندگاری ندارد، در حالی‌که انسان ماندگاری دارد و پایان ناپذیر است و با مرگ انسان را از دنیایی به دنیای دیگر جابجا می‌ کند اما به وجود او پایان نمی‌ بخشد.

وی عنوان کرد: خداوند فرمود تبدیل و تغییری در فطرت انسان به وجود نمی ‌آید و جاودانه، همیشگی و ماندگار است و در مورد آیات الهی نیز فرمود آیات و سنت‌ های الهی تغییر ناپذیر و ماندگار هستند.

آیت ‌الله عابدینی با بیان اینکه خداوند به پیغمبر(ص) گفت به زودی ما به تو هدیه مهمی را عطا می‌کنیم که از آن خشنود خواهی شد، ابراز کرد: رسول گرامی اسلام(ص) از ماندگاری میراث الهی، زندگی بندگان در راستی و هدایت، برقراری عدالت جهانی، برچیده شدن بساط شرک، کفر و ظلم خشنود می ‌شدند.

امام جمعه قزوین ادامه داد: حضرت فاطمه زهرا(س) همان هدیه الهی بود که خداوند به پیغمبر (ص) عنایت کرد که تحقق آرمان ‌های الهی که رسول‌ الله را خشنود می‌ کند، به وسیله ایشان و فرزندانشان میسر می ‌شود.

وی با بیان این‌که هنوز ابعاد قرآنی، عرفانی، معنوی و فرهنگی شخصیت حضرت فاطمه(س) را نشناخته‌ ایم، اذعان کرد: حضرت فاطمه(س) حکمت خداوند است و فهم حکمت الهی برای هر کسی میسر نیست و هر کسی به اندازه فهم و درکی که از حکمت دارد می‌تواند حضرت فاطمه(س) را درک کند و درک و فهم ما از آن حضرت به اندازه عظمت شخصیت ایشان نیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: عایشه می‌گوید: من احدی را از فاطمه(س) شبیه‌ تر به رسول ‌الله در کلام و حدیث ندیدم، و چون او نزد پیغمبر(ص) می‌ رفت دست او را گرفته و می ‌بوسید و بر جای خودش می‌ نشاند، و چون آن حضرت نیز نزد وی می‌رفت بر می ‌خاست، به استقبال حضرت می ‌رفت، دست آن حضرت را می‌ بوسید و بر جای خودشان جای می ‌داد.

امام جمعه2

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز