مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان:

اقدامات مطلوب شرکت آب منطقه ایی در حوزه مهندسی رودخانه /احتمال بروز سیلاب های شدید در لرستان

۱۳۹۶/۱۱/۳۰ - ۱۳:۰۳:۱۶
کد خبر: ۶۷۹۴۳۲
رضا میرزایی گفت: شرکت آب منطقه‌ای بنابر وظیفه سازمانی اقدامات خوبی در حوزه مهندسی رودخانه انجام داده است.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان؛میرزایی در جمع خبرنگاران  در خصوص عملکرد شرکت آب منطقه‌ای در حوزه مهندسی رودخانه در سال ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۵ در یک دوره ۱۰ ساله و مقایسه آن با سال ۹۶ ،اظهار کرد: در سال ۸۶ تا سال ۱۳۹۵ در یک دوره ده ساله در مطالعات تعیین حد بستر و حریم (مطالعات مرحله اول و دوم) ساماندهی رودخانه ۸۸۸ کیلومتر، عملیات رپرگذاری ۱۶۷ کیلومتر، عملیات ساماندهی حدود ۱۰ کیلومتر، جانمایی نقشه های حد بستر و حریم رودخانه ها در طرح های هادی و تفضیلی ۲۰۰۰ کیلومتر، جانمایی نقشه های حد بستر و حریم رودخانه ها در سامانه کاداستر ۷۱۵ کیلومتر و آزادسازی بستر ۱۲۰ هکتار کار انجام شده است.

وی افزود: در برنامه عملیاتی در حوزه مهندسی رودخانه ها در سال ۹۶ با رشد خوبی در مقایسه با سال‌های گذشته در مطالعات تعیین حد بستر و حریم (مطالعات مرحله اول و دوم) ساماندهی رودخانه ۷۲۳ کیلومتر، عملیات رپرگذاری ۳۸۵ کیلومتر، عملیات ساماندهی ۳ کیلومتر، مطالعات تعیین حد بستر و حریم تالاب ها ۱۵ کیلومتر، در جانمایی نقشه های حد بستر و حریم رودخانه ها در طرح های هادی و تفضیلی و در سامانه کاداستر ۹۲۰ کیلومتر و آزادسازی بستر ۵۰۰ هکتار کار انجام شده است.

میرزایی همچنین بیان کرد:  با توجه به ماه‌های باقی مانده از فصول زمستان و بهار سال آبی جاری، هنوز احتمال بروز سیلاب های شدید در لرستان وجود دارد .

وی با بیان اینکه خشکسالی و سیلاب دو روی یک سکه اند، افزود: استان لرستان به لحاظ وضعیت توپوگرافی و کوهستانی و همچنین شیب تند و وسعت قابل توجه سازندهای زمین شناسی ریزدانه و شرایط اقلیمی یکی از استان‌های با پتانسیل‌ بالای سیل خیزی است.

میرزایی یادآورشد: با توجه به قرارگیری مراکز جمعیتی لرستان در کنار رودخانه ها، در بسیاری موارد حد بستر و حریم رودخانه ها توسط ساکنین رعایت نشده و منازل مسکونی، تاسیسات و اراضی و باغات در حریم سیلابی قرار دارند.

وی عنوان کرد: پتانسیل بالای سیل خیزی رودخانه‌های استان و عدم رعایت حریم و بستر آنها و در برخی موارد دستکاری هندسه بستر رودخانه ها به صورت مصنوعی، باعث شده تا در موقع بروز سیلاب، خسارات افزایش یابد.

این مسئول  خاطرنشان کرد: درست است که در سال آبی جاری تاکنون بارندگی‌ها در لرستان نسبت به دوره مشابه سال گذشته و بلندمدت حدود ۶۰ درصد کاهش نشان می‌دهد ولی ورود یک جبهه قوی باران زا می تواند همه محاسبات را به هم ریخته و باعث بروز سیلابی شدید و غافلگیرکننده شود

میرزایی گفت: با توجه به ماه‌های باقی مانده از فصول زمستان و بهار سال آبی جاری، هنوز احتمال بروز سیلاب های شدید در لرستان وجود دارد، لذا هم استانی های عزیز لازم است به این موضوع توجه داشته باشند و خود و سرمایه‌های شان را در معرض تهدید سیلاب قرار ندهند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز