فقط به ذکر مصائب در عزاداری ایام فاطمیه اکتفا نشود/ جایگاه حضرت زهرا (س) تبیین شود

۱۴۰۰/۰۹/۲۶ - ۱۳:۱۱:۳۹
کد خبر: ۶۸۰۰۴۰
فقط به ذکر مصائب در عزاداری ایام فاطمیه اکتفا نشود/ جایگاه حضرت زهرا (س) تبیین شود
یکی از مراجع تقلید گفت: ایام فاطمیه و سایر عزاداری‌ها برگزار می‌شود ولی همیشه نباید از مصیبت‌های حضرت زهرا(س) سخن گفت زیرا ذکر مصائب و مظلومیت‌های حضرت کافی نیست بلکه باید مزایای مهم زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) گفته شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی صبح امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم برگزار شد، اظهار کرد: در دستورات اسلام به مسئله عفو و گذشت توصیه شده چرا که عفو بسیار مؤثر و کارساز است.

وی با بیان اینکه ایام فاطمیه با عظمت برگزار شد گفت: ایام فاطمیه و سایر عزاداری‌ها برگزار می‌شود ولی همیشه نباید از مصیبت‌های حضرت زهرا(س) سخن گفت و ذکر مصائب و مظلومیت‌های حضرت کافی نیست بلکه باید مزایای مهم زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) گفته شود.

این مرجع تقلید با بیان اینکه در خطبه فدکیه سه نکته روشن انسان را به خود جلب می‌کند گفت: نخست شجاعت حضرت زهرا(س) است که بانوی 18 ساله با وجود آنکه مصیبت و آزار فراوانی را متحمل شده بودند ولی به اندازه‌ای مسلط بر سخنان بودند که دیگران مانند کودکی در مقابلش بودند و ایشان با شجاعت سخنان را بیان می‌کردند.

وی خاطرنشان کرد: این خطبه جامعیتی دارد و اصول و فروع اسلام در این خطبه درج است و حضرت زهرا(س) با وجود مصیبت از دست دادن پدر در این خطبه تمام اصول و فروع اسلام را جمع کردند.

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه عظمت مقام زهرا(س) باید روشن شود عنوان کرد: فصاحت و بلاغت از دیگر موارد موجود در خطبه حضرت زهرا(س) است که باید در کنار مصائب و مظلومیت‌ها بیان شود که متأسفانه برخی به این امر توجه ندارند.

وی با اشاره به اهمیت پرداختن به حالات، درس‌ها و پیام‌های دیگر در زندگی حضرت زهرا(س) گفت: ساده‌زیستی در محراب عبادت از دیگر دروس زندگی حضرت زهرا(س) است. همانگونه که نور کواکب برای اهل زمین مفید است حضرت زهرا(س) نیز مانند ستاره‌ای نورافشانی می‌کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز