صبح امروز مراسم معارفه رئیس جدید سازمان جهادکشاورزی انجام شد

موج اصلاح در بخش کشاورزی استان مرکزی

۱۳۹۶/۱۲/۰۲ - ۱۵:۵۸:۰۱
کد خبر: ۶۸۰۳۴۴
موج اصلاح در بخش کشاورزی استان مرکزی
موج تغییرات در بدنه مدیریتی سازمان جهاد کشاورزی استان ها، به ایستگاه استان مرکزی رسید.

به گزارش برنا از اراک؛ با حکم وزیر جهاد کشاورزی مجید آنجفی به‌ عنوان رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی منصوب شد.

طی مراسمی که به منظور تکریم علی بابایی و معارفه مجید آنجفی برگزار شد؛ محمدعلی جوادی، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر جهادکشاورزی بر تغییرات مثبت در بخش کشاورزی در دولت تدبیر و امید اشاره کرد و افزود: کشاورزی رکن اساسی توسعه جوامعه است و بی نیازی در محصولات کشاورزی نقش مهمی در استقلال کشورها ایفا می کند. 

جوادی اظهار کرد: در دولت تدبیر و امید ، وزارت جهاد کشاورزی در پیشبرد اهداف بخش کشاورزی با ارتقا شاخص های این بخش از جمله افزایش ۲۱میلیون تنی تولیدات استاندارد و با کیفیت  ،خودکفایی گندم و افزایش ۱/۹ میلیون تنی تولید شکر در این راستا بسیار فعال و پویا بوده است. 

وی در ادامه افزود: لزوم تغییر در مدیریت سازمان جهادکشاورزی احساس می شد که در این بین جناب آقای مهندس آنجفی به دلیل تحصیلات، سابقه زیاد، خوشنامی و توانمندی مورد وثوق نیروهای داخل استانی و وزارت جهادکشاورزی بود. 

در ادامه سیدمهدی مقدسی، نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در این مراسم اظهار کرد: حضور جناب آقای مهندس آنجفی در سمت ریاست سازمان جهادکشاورزی با تایید سه گروه در داخل استان همراه بود. 

مقدسی ادامه داد: مهر تایید نماینده محترم مردم شازند در مجلس شورای اسلامی جناب آقای ابراهیمی که عضو کمیسیون کشاورزی مجلس هستند ؛ مهر تایید استاندار و تشکل های بخش کشاورزی بر پرونده مهندس آنجفی بود. 

همچنین فتح ا... حقیقی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی در ادامه این مراسم گفت:تدوین سند امنیت غذایی از برنامه های اولویت دار و جدی استان است که جهاد کشاورزی نیز در این موضوع نقش بسزایی دارد.

 

وی افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران توانسته است بیماری های واگیردار را کنترل کرده و از این  جهت در دنیا جایگاه برتری دارد. 

حقیقی اظهار کرد: بحث بیماری های غیر واگیر دار  که منشا اصلی آن تغذیه است مورد توجه جهان قرار دارد که منشا آن کم خوری و فقدان ریز مغذی و هم چنین پرخوری با امراض گوارشی است. 

‌وی گفت: براین اساس نظام بهداشت، درمان و تغذیه کشور در حال تدوین سند امنیت غذایی به صورت استانی می باشد که در سال آینده این سند در استان مرکزی تدوین و اجرا خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی در پایان اظهار کرد:جهاد کشاورزی نیز در این راستا با راهبرد افزایش بهره بری در بخش کشاورزی ، افزایش راندمان آبیاری ،تولید و توزیع نهاده های با کیفیت برای رسیدن به کشاورزی پایدار ،توزیع و استفاده کشاورزان از عناصر ریز مغذی استاندارد و استفاده از فناوری و  آبیاری نوین در کشاورزی نقش بسزایی دارد. 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز