مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان:

معرفی ۳هزار و ۷۰۰ طرح در قالب اشتغال فراگیر به بانک‌ها

۱۳۹۶/۱۲/۰۳ - ۱۳:۳۹:۲۵
کد خبر: ۶۸۰۶۰۲
معرفی ۳هزار و ۷۰۰ طرح در قالب اشتغال فراگیر به بانک‌ها
"علی آشتاب" از معرفی 3هزار و ۷۰۰ طرح در قالب اشتغال فراگیر به بانک‌های استان خبرداد.
به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان؛ آشتاب در جلسه کارگروه اشتغال لرستان اظهار کرد: طرح کارورزی دارای مزیت‌های بسیار زیادی بوده که بر اساس آن یک نیروی کار رایگان در اختیار واحدهای تولیدی قرار می‌گیرد.

وی افزود: به کارورزان در طول دوره خود ماهانه مبلغی در حدود ۲۵۰ تا ۳۱۰ هزار تومان توسط دولت پرداخت می‌شود.

آشتاب عنوان  کرد: در صورتی که بعد از دوره کارورزی کارفرمایان اقدام به بکارگیری کارورزان کنند به مدت دوسال از پرداخت حق بیمه کارفرما معاف خواهند شد.

وی یادآورشد: تاکنون بیش از ۲۳ هزار نفر و ۹۹۳ واحد تولیدی در سامانه کارورزی ثبت‌نام کرده‌ و برای ۳۹۸ واحد پذیرنده مجوز به کارگیری کارورزان صادر شده و ۹ هزار و ۹۳۰ نفر نیز توانسته‌اند شرایط در نظر گرفته شده برای بکارگیری را اخذ کنند که تاکنون هزار و ۲۰۰ نفر به کارگیری شده‌اند.

آشتاب خاطر نشان کرد: یکی از برنامه‌های دولت اشتغال فراگیر بوده که برای اجرایی شدن این طرح جلسات زیادی برگزار شده و حدود ۳ هزار و ۷۲۲ طرح با اعتبار ۵۰۸ میلیارد تومان و اشتغال ۱۱ هزار و ۷۱۲ به دبیرخانه‌های کارگره اشتغال در سطح استان رسیده است که طرح‌ها در کارگروه‌های شهرستانی مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

وی بیان کرد: بر این اساس ۲۰۹ طرح با ۲۴۲ میلیارد و ۱۱۷ میلیون تومان به تسهیلات بالای ۲۵۰ میلیون تومان نیاز دارند.

آشتاب اظهار کرد: در طرح مشاغل خانگی نیز سهم استان ۱۶ میلیارد تومان است که هزار و ۲۰۰ طرح به بانک معرفی‌شده و ۷۸۳ طرح موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند که این تسهیلات نیز توسط بانک‌های ملی و صادرات پرداخت می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز