لازمه توسعه صادرات در آذربایجان غربی ورود به سازمان تجارت جهانی است

۱۳۹۶/۱۲/۰۳ - ۱۵:۴۲:۳۶
کد خبر: ۶۸۰۶۵۶
لازمه توسعه صادرات در آذربایجان غربی ورود به سازمان تجارت جهانی است
رئیس اتاق بازرگانی ارومیه گفت: لازمه صادرات سلامت بودن و استاندارهای بین المللی است؛ برای توسعه صادرات باید وارد سازمان تجارت جهانی باشیم.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، حسن انتظار، رئیس اتاق بازرگانی ارومیه در آیین تجلیل از صادر کنندگان نمونه و فعالین اقتصادی برتر سال ۹۶ آذربایجان غربی گفت: مبحث صادرات و چالش ها و فرصت های پیش رو هر سال مورد بحث قرار می گیرد.

وی با بیان این که صادرات اشتغال ایجاد کرده و روابط بین المللی را افزایش می دهد افزود: زمانی که تولید چند برابر مصرف است باید صادرات داشته باشیم.

انتظار ادانه داد: لازمه صادرات سلامت بودن و استاندارهای بین المللی است؛ برای توسعه صادرات باید وارد سازمان تجارت جهانی باشیم.

وی با اشاره به این که حداقل زیرساخت ها باید درست شده و با این تعطیلات بسیار در هفته باعث می شود نتوانیم با دنیا ارتباط برقرار کنیم تصریح کرد: در امر صادرات ۲۰ دستگاه وجود دارد که سیاست های آنان هماهنگ نمی باشد و همین باعث لطمه به این امر می شود.

انتظار بیان کرد: مشکلات موجود را خود دولت و مدیران ارشد کشوری ایجاد کرده است؛ پول های واریزی باید در عرض یک دقیقه در حساب باشد ولی بیش از چند ساعت طول می کشد؛ هرقدر تعداد و تنوع کالا کمتر شود فرصت رقابت کمتر شده لذا باید تنوع و تعداد را افزایش دهیم.

این مسئول با بیان این که پتانسیل کشور ایران خیلی بیشتر از چیزی است که فکر می کنیم اظهار کرد: پایین بودن صادرات دانش محور از مشکلات عمده صادرات کشور است؛ پایین بودن ارزش صادرات و بالا بودن ارزش واردات مشکل اصلی اقتصاد است.

وی عنوان کرد: با نبود سوئیت بانکی و نبود جاده و گرمکات مشکلات صادرات را بیشتر می کند؛ اقتصاد تعارف نمی پذیرد، با ۱۸ درصد بهره بانکی مگر می شود تولید و صادرات کرد؟

انتظار گفت: ما تحریم بودیم و هستیم، حداقل خودمان، خودمان را تحریم نکنیم؛ بیمه، دارایی و مالیات سرعت گیری است که در اقتصاد مشکل ایجاد میکند.

وی با اشاره به این که از دولت انتظار داریم از بخش خصوصی حمایت کرده و آدرس و سیگنال درست را انتقال دهد افزود: اقتصاد یک علم و یک تخصص است یا باید بدانیم یا باید یاد بگیریم.

وی در پایان نیز به جهش ۳۰۰ درصدی صادرات سیب در سال جاری اشاره کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز