مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی:

دانش‌آموزان گنج‌های جامعه محسوب می‌شوند

۱۳۹۶/۱۲/۰۳ - ۱۵:۴۴:۰۳
کد خبر: ۶۸۰۶۵۷
دانش‌آموزان گنج‌های جامعه  محسوب می‌شوند
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: توجه به حوزه های عملیاتی از جمله اولویت‌های آموزش و پرورش است.

به گزارش برنا از اراک ، شهریار فولادوند در همایش تجلیل از دانش‌آموزان برتر کنکور سراسری و مسابقات جشنواره‌های دانش‌آموزی استان مرکزی، عنوان کرد: در حوزه‌های عملیاتی توانمندی‌های علمی دانش‌آموزان عینیت پیدا می‌کند، در حال حاضر یکی از راهبردهای اساسی نظام آموزش و پرورش اینست که در کنار یادگیری و یاددهی مطالب تئوری در فضاهای دیگر آموزشی به صورت عملیاتی، دانش‌آموزان تحت آموزش قرار گیرند .

وی بیان کرد: فعالیت‌ها و تلاش‌های نظام آموزش و پرورش در راستای تربیت و ارتقا دانش‌آموزان و دستیابی به جامعه پیشرفته در آینده است. حوزه بسیار گسترده آموزش و پرورش با رویکرد‌های مختلفی مسئله تربیت را پیش می‌برد .

وی با بیان اینکه توجه به پرورش جنبه‌های عملیاتی یکی از مهمترین فعالیت ها در حوزه تعلیم و تربیت است، افزود: امروزه شاهد درخشش دانش‌آموزان در حوزه علمی و عملیاتی در سطح کشور هستیم، همچنین در بخش کنکور با تمام چالش‌ها و بحث‌هایی که در این حوزه وجود دارد، اما باز هم دانش‌آموزان زیادی توانسته‌اند در یک رقابت نفس‌گیر، رتبه‌های قابل قبولی را در این حوزه کسب کنند .

فولادوند اظهار کرد: حضور دانش‌آموزان در جشنواره‌های مختلف و در سطوح شهرستانی، استانی و کشوری یکی از بستر‌های عملیاتی کردن مطالب آموزشی است، رقابت دانش‌آموزان در حوزه علمی و عملیاتی و شناخت استعداد‌های دانش‌آموزان گامی ارزشمند‌ است .

وی خاطرنشان کرد: شناخت استعداد‌های برتر یکی از بخش‌های مورد تاکید آموزش و پرورش است، اما با نگاهی به استعداد‌های وسیع دانش‌آموزان، به این نتیجه می‌رسیم که کاش زمینه بیشتری برای این حوزه فراهم بود تا دانش‌آموزان بیشتر خود را نشان می‌دادند .

فولادوند اظهار کرد: هر میزان نظام آموزش و پرورش حالت فنی‌تر و کارشناسی‌تری داشته باشد، بستر بروز و ظهور توانمندی‌ها در دانش‌آموزان به صورت چشمگیرتری فراهم می‌شود .

وی با اشاره به قابلیت‌های فراوان دانش‌آموزان، افزود: استعداد و قابلیت‌های نهفته بسیاری در دانش‌آموزان وجود دارد، دانش‌آموزان گنج‌های جامعه ما محسوب می‌شوند. همچنین در حوزه آموزش عملیاتی یک گام برداشته شده، حضور دانش‌آموزان در جشنواره و مسابقات نشان می‌دهد که میزان توانمندی در آنها بسیار است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز