سرپرست سابق انجمن هنرهای تجسمی خوی:

تغییر فیزیکی فضای داخلی نگارخانه خوی مغایر با معماری هنری است

۱۳۹۶/۱۲/۰۴ - ۱۷:۰۸:۱۱
کد خبر: ۶۸۰۹۶۶
تغییر فیزیکی فضای داخلی نگارخانه خوی مغایر با معماری هنری است
سرپرست سابق انجمن هنرهای تجسمی خوی گفت: تغییر فیزیکی فضای داخلی نگارخانه مغایر با معماری هنری است و حتی فضا برای برپایی نمایشگاه هنرهای تجسمی کاهش یافته است.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، نادر جلال ، ضمن اعتراض به وضعیت کنونی نگارخانه خوی اظهار داشت: متأسفانه تنها نگارخانه شهرستان خوی که نقطه امید هنرمندان این شهرستان بود در حال تغییر کاربری است و تنها طبقه اول این نگارخانه را به هنرمندان اختصاص دادند و طبقه همکف که فضای مناسب‌تر و بزرگ‌تری را نسبت به طبقه اول داشت در اختیار مرکز دیگر قراردادند که این مرکز هم متأسفانه دست به تغییر ساختار فیزیکی این طبقه زده است.

وی تصریح کرد: ما در اوایل امسال نامه‌ای به اداره کل ارشاد اسلامی استان نوشتیم و درخواست کردیم که این نگارخانه را در اختیار هنرمندان این شهرستان قرار دهد تا خود هنرمندان این نگارخانه را اداره کنند و حتی هزینه جاری را نیز هنرمندان از جیب خودشان تأمین کنند و به ما پاسخ دادند که از اداره ارشاد خود شهرستان خوی اقدام کنید.

سرپرست سابق انجمن هنرهای تجسمی خوی افزود: ما نیز طبق دستور اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نامه‌ای به اداره ارشاد خوی نوشتیم و درخواست خود را دوباره تکرار کردیم اما متأسفانه هیچ جوابی بعد از ماه‌ها دریافت نکردیم و تنها جوابی که گرفتیم این بود که شما باید کادر خود اداره ارشاد اسلامی باشید تا به شما تحویل داده شود.

وی بیان کرد: در چند ماه اخیر متوجه شدیم که قسمتی از نگارخانه به مجموعه‌ای دیگر تبدیل‌شده و تغییر فیزیکی در این ساختمان اتفاق می‌افتد و این در حالی بود که ما ماه‌ها برای حمایت از هنرمندان خویی که رسالت این نگارخانه بود، تلاش کردیم و نتیجه نگرفتیم.

جلال گفت: حدود دویست نفر از هنرمندان خویی در اعتراض به این اقدام طوماری را امضا کردند و این طومار را به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تحویل دادیم که نکته جالب این بود که حتی خود کارشناس هنرهای تجسمی از این ماجرا ابراز بی‌اطلاعی کرد و خودش نیز طومار را برای اعتراض امضا کرد ولی به‌هرحال امیدواریم مسئولان حرف دل هنرمندان خویی را بشنوند و گام‌های اساسی برای رفع مشکلاتشان بردارند و تنها نقطه امید این هنرمندان را نابود نکنند.

لازم به ذکر است که مجتمع دیجیتال خوی فردا با حضور مسئولین افتتاح خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز